Avatar billede johannielsen Nybegynder
02. marts 2001 - 20:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Voodoo2 cracker!!!

Jeg oplevede noget meget sært her i sidste uge. Da jeg startede min computer op, ville gik musen i stå! Jeg prøvede at slette alle drivere til musen i den fejlsikrede, men det hjalp ikke. Efter et par reinstallerede windows i fors. versioner, fandt jeg frem til at det var når jeg installerede min Voodoo2 driver.

Det sære er at den sagtens kan finde kortet. Jeg har haft lidt travlt så jeg har ikke haft tid til at prøve kortet på andres computere.... men hvad kan der mon være i vejen. Det kan da ikke være brændt af når computeren stadig kan finde kortet!!

HJÆLP!!!
Avatar billede makse Nybegynder
02. marts 2001 - 22:36 #1
Har du prøvet andre V2 drivere? Har du installeret DirectX?
Avatar billede flesher Nybegynder
03. marts 2001 - 01:21 #2
Jeg har været udsat for et gammelt Voodoo 1 kort, der brændte af. PC\'en gjorde det samme, som i din fejlbeskrivelse. Prøv kortet i en anden PC\'er, så er du ihvertfald hurtig ude over den fejlmulighed.
Avatar billede leth Nybegynder
04. marts 2001 - 18:52 #3
Afinstallér de gamle driver.

Download de nyeste drivere:

ftp://ftp2.3dfx.com/drivers/voodoo2/v2-w9x-3.02.02.exe

Pak dem ud i et bibliotek, og slet de to filer der hedder 3dfxV2PS.DLL og 3dfxV2PS.HLP Derefter installerer du driverne, og når windows siger at den ikke kan finde de to filer, trykker du du bare ignorer. Så skulle problemet være løst. Eneste minus er at du ikke kan indstille noget på kortet i \"Egenskaber for skærm\", men der er alligevel ikke en skid at indstille på det kort...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
05. marts 2001 - 20:49 #4
**NYT**

Jeg har fået den til at starte op.... menne det er hvor det den indlæser i starten er deaktiveret. DVS. at computeren cracker i næsten alle spil....bevares de kan startes. Men det er jo ikke optimalt. Jeg tror godt jeg kan droppe det med afbrændingen!

Jeg har nu forsøgt at downloade de nyeste drivere! Det burde vel hjælpe!

/Johan
Avatar billede leth Nybegynder
06. marts 2001 - 00:27 #5
Har du prøvet mit forslag?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
08. marts 2001 - 20:43 #6
----->leth

Nej, men jeg har brugt den driver linket refererede til. Jeg prøver lige det der med at slette filerne.....

Men hvorfra ved du det virker?

Har du selv prøvet det?

Kortet virker forresten i nogle spil, men det er vel fordi jeg jo bare har deaktiveret det den intialiserer i starten.

/Johan
Avatar billede leth Nybegynder
08. marts 2001 - 22:38 #7
Det virkede på min egen computer, da jeg selv havde Voodoo2 indtil for et  par måneder siden. Det med at der er slettet nogle filer, burde ikke have indflydelse på spillene, da det udelukkende er filer til \"Egenskaber for skærm\" det er bare ngoet med farveopsætning osv, som man ikke bruger alligevel.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. marts 2001 - 20:16 #8
----->leth

Havde du samme problem som mig?
Og virker det, selvom at der ligger en gammel driver og roder i windowsmappen?

....anyway jeg har tid til at forsøge i aften, så det finder jeg selv ud, men svar alligevel lige på spørgsmålene!

/Johan
Avatar billede leth Nybegynder
11. marts 2001 - 19:49 #9
Jeg havde nøjagtig samme problem som dig. Når windows startede, frøs det, og der kom ligesom en lille grøn streg hen over skærmen. Enten dét, eller computeren genstartede bare.
Det skulle gerne virke selvom der ligger en anden fil og roder i windowsmappen. Windows har jo fået besked på hvilken driver den skal bruge.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
14. marts 2001 - 20:03 #10
------>Leth

Yeps....det virker, men den genstarte stadigvæk, når jeg afslutter bestemte spil! Hvorfor mon den gør det? Jeg fatter det ikke!

Det gav samme resultat som at deaktivere intialiseringen i opstarten...

Virker dit uden problemer?
Avatar billede leth Nybegynder
15. marts 2001 - 08:56 #11
Tjaa.. Computeren frøs da engang imellem, men jeg tror ikke det var pga. af Voodoo2 kortet. Nok nærmere end normal Winblows fejl :-) Jeg kan desværre ikke finde på flere forslag til løsninger....
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. marts 2001 - 00:12 #12
----->leth

Jeg prøver kortet i en anden computer her på mandag, så ser vi om det er min computer, eller møgkortet! - desuden skal jeg sikkert snart have et nyt Geforce alligevel!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
16. marts 2001 - 00:34 #13
jeg har samme problem med mit nye asus a7v og duron 800
kunne det have noget med duron at gøre?
for mit kort virker i anden maskine.

ref. http://www.eksperten.dk/spm/57011
Avatar billede leth Nybegynder
16. marts 2001 - 12:54 #14
Ved ik om det er Duron\'en det er galt med... Tror det ikke. Mit lavede fejlen på mit A7V kort og en 900MHz TB... Måske er det Via KT133 chipsettet der ikke vil sammen med det Voodoo2... har hørt lidt om at der er nogle problemer med nogle ting....
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 12:56 #15
Prøv med de her drivere:
http://tempest.xcl-clan.com/
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. marts 2001 - 14:25 #16
------makse

Jeg har downloadet alt det der hedder noget med Athlon (selvom jeg bruger Duron) og Voodoo2, men hvorfor noget af det skal bruges?
Avatar billede makse Nybegynder
16. marts 2001 - 14:45 #17
Jeg mener det er den første du skal bruge. (Det er et stykke tid siden jeg prøvede)

Altså den her: http://www.xcl-clan.com/download.php3?id=3
Avatar billede johannielsen Nybegynder
30. marts 2001 - 20:52 #18
---------->makse

Tak, de virkede!

/Johan Nielsen
Avatar billede makse Nybegynder
30. marts 2001 - 20:59 #19
Np. :)