Avatar billede tve Nybegynder
02. marts 2001 - 19:53 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Golden Orb & Celeron 300A

Jeg har netop erhvervet mig en ThermalTake Golden Orb-køler til slot1. Den ville jeg meget gerne parre med min Celeron 300A-processor, men jeg synes ikke at pindene på køleren svarer til de huller der er på processoren :-/

Er det mig der er gået galt i byen eller kan jeg gøre et eller andet?

/Morten
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:14 #1
Hej!

Du kan tydeligt mærke om Køleren passer til Cpu`en. Det du skal gøre er at du presser lidt og hvis den ikke ryger i så tro mig lad være med at prøv at put den i. (Ps prøv at tæl disse pinde og se om de passer i din Cpu, lidt besværligt men det er en god måde at tjekke det på, eller gå til en forhandler det kan ikke tage ret lang tid sige svaret på dette problem!!!

Hej!!
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:27 #2
Hej jeg har lige fundet noget om dit problem prøv at se hvad en butik har skrevet om denne køler du har købet:
Da flere har haft dårlige erfaringer med Thermaltake køler vedr. at de er meget stramme at sætte på, fralægger vi os ethvert ansvar i tilfælde af at CPUen bliver beskadiget.

Jeg håber at du kan bruge mine svar!!!

(Ps du kan prøve at gå ind på www.midtdata.dk og så gå ind under kølere hvis du ikke tror på mig)

Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:28 #3
Det vil sige at du kan godt sætte den på det tager måske et lille stykke tid.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. marts 2001 - 21:44 #4
Uhm.. såvidt jeg lige på stående fod kan tænke mig til, er en Celeron 300 da en Sokkel 370 / FC-PGA processortype.. den kan du ikke matche med en køler til Slot 1.

ThermalTake Golden Orb [Slot 1]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607946

ThermalTake Golden Orb [Sokkel 370]
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607947

EDBpriser\'s bedømmelse af Golden Orb\'s
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainorbcool.asp

Xtom` =)
Avatar billede tve Nybegynder
02. marts 2001 - 21:46 #5
Hej..

Der er altså 1 cm. mindre mellem stængerne end der er mellem hullerne på processoren - er det ikke lidt vildt at presse hver stang en halv cm.?

/Morten
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. marts 2001 - 21:47 #6
Læs hvad jeg lige har svaret.. Du har en forkert kølertype til din processor!
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:48 #7
Jo det er!!!!!!! Hvis det er sådan så lad være med at prøve tag den ned til en forhandler og få dem til at vurdere sagen( Jeg vil ikke få dig til at smadre din celeron cpu)

Hilsen Soti!!!!!
Avatar billede tve Nybegynder
02. marts 2001 - 21:48 #8
Min processor er opretstående - betyder det ikke at det er en slot 1, eller kan en socket 370\'er også være det?
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:50 #9
Det er rigtig hvad -xtom- siger

Det er en forkert køler!!!!!

Undskyld!!!!!!

Men hvis du skal have en ny køler så lad være med at købe det samme mærke som du gjorde før. Det er nemelig noget lort!!!!!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. marts 2001 - 21:51 #10
Det passer ikke. ThermalTake Orb\'s er til prisen nogle ganske gode alternativer - omend man skal være forsigtig med at montere dem, hvis man ikke har erfaring med det.
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:53 #11
Jeg ved godt at køleren er god!!!!! Men hvis man ikke har prøvet at montere en cpu før skal man ikke bruge den køler.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. marts 2001 - 21:56 #12
Indrømmet, der findes kølere som bedre og nemmere lader sig montere. Men udviser man normal forsigtighed kan det altså sagtens lade sig gøre at montere en Orb.
Avatar billede soti Nybegynder
02. marts 2001 - 21:58 #13
Enig!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. marts 2001 - 22:03 #14
ThermalTake Golden Orb [Sokkel 370] montage guide
http://www.thermaltake.com/support.htm
( hold musen henover de blå \"steps\" felter )

Xtom` =)
Avatar billede tve Nybegynder
02. marts 2001 - 22:39 #15
Men det ligner bare overhovedet ikke min processor på http://www.thermaltake.com/support.htm . Anyway, hvis I er sikre på at det er en forkert køler er det skod, da jeg har købt den over nettet og jeg er ikke helt sikker på at jeg kan returnere den :/ - kan jeg bruge den til andre processorer på samme bundkort (abit bh6)?
Avatar billede makse Nybegynder
02. marts 2001 - 22:44 #16
Billed af en Celeron 300A
Avatar billede makse Nybegynder
02. marts 2001 - 22:45 #17
Avatar billede tve Nybegynder
03. marts 2001 - 12:26 #18
OK - alt tyder på at jeg har taget fejl. Men prøv lige at se her http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=205&p=1 - det er mit bundkort. Hvordan kan de på denne side skrive at jeg har \"CPU Interface: Slot1\" - hvis jeg i virkeligheden har socket 370?

Måske blander jeg det sammen, men jeg at håber der er een der kan redde det ud for mig.

/Morten
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 12:43 #19
Altså først lige det med dit bundkort.. man kan blot få en Slotket af sætte på, så kan en Sokkel 370 processor bruges i et Slot 1 bundkort.. men hvis jeg lige jævnfører med billedet fra makse\'s link, så vises Celeron300A som en Slot processor. Så det er nu nok mig der har byttet rundt på dem, men det skal jeg da lige grave lidt i.
Avatar billede tve Nybegynder
03. marts 2001 - 12:46 #20
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. marts 2001 - 10:18 #21
Celeron 300A er sgu da en Slot1 processor...Hvordan kan nogen overhovedet være i tvivl om det!

Normalt er Golden Orb til Slot1 nem at montere, men tolerancen kan godt være 1 cm.

Det er straks en anden sag at montere en 370/FCPGA eller Socket A version.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. marts 2001 - 15:34 #22
Hum.. jeg er en anelse lost.. har været inde omkring både Intel m.v. Resultatet er at Celeron 300A fås som både Slot 1 og Sokkel 370..
Avatar billede makse Nybegynder
07. marts 2001 - 15:41 #23
Avatar billede xtom2 Nybegynder
07. marts 2001 - 15:46 #24
Makse, ja jo.. men begge links viser da for mig at se en 370\'er Celly300A på et SlotKET..
Avatar billede tve Nybegynder
07. marts 2001 - 16:01 #25
Lad os lukke den her. Jeg har fundet ud af, at det er en Celeron300A slot1-CEPP jeg har. Min nye køler passer til slot1, men ikke til slot1-CEPP - det er i hvert fald hvad jeg er kommet frem til og jeg har defor returneret den. Tusinde tak til folk der har hjulpet.