Avatar billede thesqunk Nybegynder
12. september 2004 - 18:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstra HDD giver problemer

Hej Eksperter!

Jeg har idag sat en ekstra 40gb hdd i min computer.
Jeg kan både se den i denne computer og har adgang til den, men hele min computer kører, efter den kom i, simpelthen bare ufatteligt langsomt. Der ligger ikke noget på den nye harddisk. Hvad er problemet?

Mvh Nikolaj
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2004 - 20:04 #1
Er den jumpet rigtigt?
Avatar billede fossah Nybegynder
13. september 2004 - 15:06 #2
Har du husket at sætte den ene harddisk som slave og den anden som master? Dette gør du ved en lille "jumper" som sidder bag på harddisken.. Du kan læse på selve drevet hvordan du sætter dem.

Problemet opstår hvis du har begge 2 som enten master eller slave. Så fucker det lidt.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
14. september 2004 - 20:55 #3
Den OS ligger på (den jeg altid har haft) er indstillet som Master (Device 0)
Og den anden (ekstra) indstillet som slave.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
29. september 2004 - 18:19 #4
Det virker hurtigere nu. Lidt roden i BIOS og makken i master/slave jumperen + ombytning er resulteret i at det nu på en eller anden måde fungerer lidt mere optimalt.

Den kører dog stadig lidt langsomt, men det er vel til at leve med :]
-Forslag modtages stadig :P