Avatar billede nettips Nybegynder
12. september 2004 - 17:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk Gem - hvor?

En ven har følgende problem: han har arbejdet i timevis med et dokument, men ved en fejltagelse har han gemt sit dokument, hvor der desværre var indsneget sig en katastrofal fejl: cirka 100 sider var slettet uden han opdagede det.
Resultat: han overskrev uden at vide det et velfunderet worddokument...

Nu spørger han: er det tænkeligt at Word lægger en slags "sikkerhedskopi" i en bestemt mappe på harddisken? Word er nemlig sat til at tage automatisk gem hvert 10. minut. Hvor lægges disse sikkerhedsdokumenter på harddisken?

Vi har ledt i C:\windows uden resultat. Hvem kan hjælpe?

Word 2003
Windows XP
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2004 - 18:07 #1
Hvis han har gemt bevidst, er der intet at gøre, de 100 sider er væk, jeg sidder på en skole hvor mine elever skriver specialer af samme størrelse og det du beskriver sker desværre jævnligt. Løsning gem en decideret backup der hedder noget andet en det dokument man skriver på jævnligt
Avatar billede nettips Nybegynder
12. september 2004 - 18:10 #2
Føj, det lyder ikke godt. Jeg satser på at nogen måske har en genial løsning på hans problem, inden jeg tildeler dig point for svaret.
Avatar billede sparki Nybegynder
12. september 2004 - 18:12 #3
bufferzone har ret, der er ik noget at gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2004 - 18:24 #4
hvis man kommer til den slags, kan man nogle gange redde tingene ved at tage strømmen til computeren hurtigt, det opfatter word som et nedbrug og gemmer (nogle gange) den seneste kopi.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2004 - 18:26 #5
Den sikkerhedskopi der dannes medens man arbejder med dokumentet, slettet automatisk, når man gemmer ændringerne. Så hvis din ven har gemt oven i det velfunderede dokument, så kan du lige så godt give bufferzone point med det samme, for det er desværre rigtigt hvad der bliver skrevet.

Du kan finde ud af, hvor de automatiske gemte filer ligger ved at se under
Tools - options - fanebladet file lokations
her er stien under Autorecover files
Avatar billede nettips Nybegynder
12. september 2004 - 18:32 #6
Øv - jeg takker for hjælpen.