Avatar billede cpc Nybegynder
11. september 2004 - 10:44 Der er 3 kommentarer

Program til hjemmeside.

Jeg skal igang med at lave en hjemmeside, som skal indeholde et chatforum med adgangskoder og mulighed for at lave afstemninger, hvor brugerne kan gå ind og markere en stemme, som herved bliver registreret.

Kan I anbefale et godt program til denne hjemmeside.

Nogle gode sider på internettet, hvor man kan læse om hjemmesider og hvordan man laver ovenstående.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2004 - 10:48 #1
www.html.dk - programmer fra bunden af - ellers brug frontpage.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. september 2004 - 16:15 #2
og hvis frontpage ikke tiltaler dig så er der også
Dreamveawer fra macromedia
og GoLive fra Adobe

derudover skal du også ha lært dig et programmerings sprog som PHP eller ASP for at kunne udvikle chat, afstemning og lign.

(det er ikke noget du bare lærer dig på et par dage)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
12. september 2004 - 01:59 #3
Rom blev ikke bygget på én dag - ligeledes med programmering, det tager tid at lærer.

Hvis tingene skal sker lige nu og her, ville jeg anbefale et program, der laver koderne for dig, og så finde færdige afstemninger ol. på nettet.

Hvis du skal starte fra bunden af ville jeg anbefale at lærer html først. Er du hurtig kan du lærer grundprogrammeringen på ca. 14 dage. Dertil bruger du et textprogram, som fx. Notesblok.

For at kunne skabe en interaktivitet, som fx. afstemninger ol. kræves der et Server-sprog og evt. adgang til en database. Vil du lærer PHP kan databasen MySQL benyttes. (Ligeledes kan ASP besnyytes, dog med en anden database). Et serversprog tager tid at lærer, så afsæt et par uger (evt. måneder) til det. Database er en viderebyggelse, men start med det grundlæggende først. Dertil bruger du ligeledes et textprogram, som fx. Notesblok.

Du kan godt benytte wysiwyg-programmer til en "ren" programmering, men de koster for det meste penge og ødelægger mere end de gør gavn.

Forsat go' fornøjelse :)

HMM10