Avatar billede killifish Nybegynder
10. september 2004 - 21:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hive <link>-element ud af HTML i PHP

Jeg har brug for at kunne hive en bestemt type af <link>-elementer ud af et HTML dokument.

Jeg skal kunne hente alle typer af <link> der har en rel="alternate" (alternate kan være med både store og små bogstaver).

Elementet kan f.eks. se sådan ud:

<link rel="Alternate" type="video/quicktime" href="http://www.yourdomain.com/path/to/video.mov">

Eller i XHTML:

<link rel="Alternate" type="video/quicktime" href="http://www.yourdomain.com/path/to/video.mov" />

Der vil altid være de tre attributter: rel, type og href, men muligvis flere. De tre attributter kommer dog ikke i en bestemt rækkefølge. Flg. er derfor også et element der skal hives ud:

<link href="http://www.yourdomain.com/path/to/video.mov" rel="alternate" type="video/quicktime" />

Der kan som sagt godt være flere af disse <link>-elementer i det samme dokument, og jeg har brug for at kunne hive dem alle ud.
Avatar billede jensgram Nybegynder
12. september 2004 - 21:20 #1
hvad med:

/<link [^>]*?rel=\"alternate\".*?>/i
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. september 2004 - 08:38 #2
kunne det bruges?
Avatar billede killifish Nybegynder
17. september 2004 - 09:38 #3
Jeg har det bare alt for travlt lige nu, men jeg har yderligere kommentarer. Kan du ikke smide et svar for god ordens skyld, og så skal jeg nok vende tilbage til dig.
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. september 2004 - 09:48 #4
Jo, men giv mig kun points, hvis det virker...

Ellers må du komme igen ;)
Avatar billede killifish Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:52 #5
Så har jeg *endelig* fået kigget på det. Jeg undskylder meget for den lange ventetid.

Hvad jeg endte med at skulle bruge var en funktion i PHP:

$match = preg_match_all("/<link (.*) \/?>/i", $string, $matches);

Med den kan jeg hive alle link-elementer ud i stedet for kun det første. Derefter må jeg så arbejde videre med at splitte de forskellige attributes op (det kan heldigvis gøres med alm. streng-funktioner).

Vi deler i porten mht. point hvis det er i orden.