Avatar billede cybergyf Nybegynder
09. september 2004 - 22:50 Der er 10 kommentarer

Meget mærkelige skriftstørrelser

Hej,

Jeg sidder med en nyindkøbt bærbar pc fra Acer og har et problem med Windows XP's skriftstørrelser. De er megget større end normalt, og selvom jeg ændrer Udseende-indstillingerne i skærm-egenskaber til normal-skrift, så er de stadig store - eller rettere, nogle af skrifterne er store. Startmenuens indhold er fx småt med undtagelse af alt det, der er under Alle Programmer, og i explorer er alle fil-navne fint små, men alt hvad der står i menuerne til venstre er stort. Det ser ud til at være skrevet med både fed og for store fonte. Websites ser heller ikke rigtige ud, skriften er igen alt for stor, så man enkelte steder slet ikke kan se, hvad der står, fordi de går ud af deres layer el. lign. Min opløsning er 1200x800.
Yderligere kan jeg sige, at når jeg starter Dreamweaver bliver jeg ved at få følgende besked: "Dreamweaver looks best when your display is set to use small fonts."
Men hvordan dælens skifter man til small fonts?
Hvad gør jeg?
Avatar billede speedytech Nybegynder
09. september 2004 - 23:01 #1
Holder din 'Ctrl' nede og ruller på 'stroll' knappe på musen.. Det er nemmeste at se hvis du er på en hjemmeside
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 23:03 #2
jeg ved ikke hvordan det er muligt, men denne funktion virker faktisk ikke ved mig mere :)

heldigvis :)
Avatar billede benneharli Juniormester
09. september 2004 - 23:46 #3
websites tekst kan ændres i vis -> tekststørelse, men jeg ved ikke om det er dette du efterspørger?
Avatar billede benneharli Juniormester
09. september 2004 - 23:47 #4
Har du mulighed for at lægge et screendump her?

ftp://gb0272_exp:1234@roswall.com
Avatar billede benneharli Juniormester
09. september 2004 - 23:51 #5
Jeg går ud fra du har rodet her under "Egenskaber for skærm"

www.roswall.com/exp/skrift.jpg
Avatar billede halifax Nybegynder
10. september 2004 - 00:05 #6
Er en opløsning på 1200x800 ikke lidt unormal. Skal den korrekt være det?
Avatar billede cybergyf Nybegynder
10. september 2004 - 09:11 #7
Opløsningen på 1200x800 er god nok - det er widescreen...

Derudover kan det siges, at det er standard-indstillingerne med XP-theme, og jeg har ikke rodet under avanceret i egenskaber for skærm. Det eneste jeg har gjort er at vælge skriftstørrelse: normal, hvor den før stod på stor.

Jeg sidder ikke selv ved maskinen lige nu, men jeg uploader et screendump, så snart jeg har mulighed for det.
Avatar billede cybergyf Nybegynder
16. september 2004 - 12:37 #8
Så nu har jeg uploadet nogle screendumps af problemet:

www.roxbury.dk/experten

Håber det giver mening.
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 22:28 #9
Som du selv kan se på dine billeder, er det kun når du har valgt et eller andet "tema" det går galt.
Prøv det her:
- højreklik på skrivebordet
- vælg egenskaber
- klik på udseende
- vælg skriftstørelse stor
- vælg skriftstørelse normal
- klik på OK
Avatar billede prip Nybegynder
09. oktober 2004 - 00:23 #10
Hej!

Jeg har haft samme problem selv. Du skal gøre følgende:
Egenskaber for skærm > Indstillinger > Avanceret > Dpi-indstilling: Normal størrelse (96 DPI)