Avatar billede dauer Nybegynder
09. september 2004 - 19:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SATA hd i Redhat 9

Jeg har lige installeret Redhat 9 på min computer. Jeg har en SATA hd med en Silicon Image controller og den har jeg fundet driver til på asus.com og jeg har installeret dem. Driveren fungerer fint, men jeg kan ikke boote fra harddisken :( Jeg kan kun boote computeren op ved at hjælp af en bootdiskette, hvor jeg skriver linux hde=noprobe hdg=noprobe så kan jeg sagtens boote op. Der må være en måde hvorpå man kan skrive dette i boot loaderen. Hvor skal jeg tilføje hde=noprobe hdg=noprobe i Grub?

Min grub.conf ser således ud:
# grub.conf generated by anaconda
#
# Note that you do not have to rerun grub after making changes to this file
# NOTICE:  You do not have a /boot partition.  This means that
#          all kernel and initrd paths are relative to /, eg.
#          root (hd0,0)
#          kernel /boot/vmlinuz-version ro root=/dev/sda1
#          initrd /boot/initrd-version.img
#boot=/dev/sda
default=0
timeout=10
splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
title Red Hat Linux (2.4.20-8smp)
        root (hd0,0)
        kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-8smp ro root=LABEL=/
        initrd /boot/initrd-2.4.20-8smp.img
title Red Hat Linux-up SiI3112
        root (hd0,0)
        kernel /boot/vmlinuz-2.4.20-8 ro root=/dev/sda hde=noprobe hdg=noprobe
        nitrd /boot/initrd-2.4.20-8-SiI6512.img
Avatar billede dauer Nybegynder
09. september 2004 - 19:34 #1
jeg har prøvet selv at tilføje hde=noprob hdg=noprobe, men det virker ikke rigtig.
Avatar billede dauer Nybegynder
12. februar 2005 - 17:17 #2
jeg lukker