Avatar billede noerden_dk Nybegynder
09. september 2004 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Serif WebPlus 6.0 under Windows Xp home

Jeg har et meget stor problem med det program, og det er, at jeg ikke kan installere den

Den kommer med følgende fejlmeddelse.

16 - bit Windows - undersystem
C:\Windows\System32\autoexec.nt
systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft programmer.

Øhh. er der noget galt med min Windows siden den ikke vil,
eller hvad.

Microsoft Windows Xp home sp1 dk
Avatar billede trekkies Juniormester
09. september 2004 - 15:50 #1
Prøv fælgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler.
Avatar billede noerden_dk Nybegynder
09. september 2004 - 16:56 #2
Det hjalp nu ikke helt, jeg måtte selv finde filen autuexec.nt på min Windows cd, og kopier den over på min harddisk, så nu virker det.
Jeg kan nemlig ikke køre sfc /scannow, da den påstår at den er en forkert cd jeg bruger, den vil have Xp Pro, og jeg har installeret Xp home på den her cd, underligt ikke.

men mange tak for hjælpen, de point er dine, hvis jeg kan finde ud af at sende dem til dig...
Avatar billede trekkies Juniormester
09. september 2004 - 17:10 #3
Du må gerne tage dem selv, da jeg ikke rigtig kunne hjælpe dig.
Avatar billede noerden_dk Nybegynder
09. september 2004 - 17:46 #4
så er den her spørgsmål lukket.