Avatar billede nokia72 Nybegynder
09. september 2004 - 12:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bedr. Belkin Wireless Router

Jeg har en Belkin Trådløs Router. en stationær pc, med alm netkort i og en bærbar med wireless. jeg har forbindelse til den bærbare, men kan hverken søge på nettet med den eller finde den fra den anden maskine. Jeg er ny på området, så det jeg har brug for er en trin for trin guide, i generel opsætning af den bærbare + router, og dernæst sikkerhed og kryptering

jeg bruger winxp

Håber på et godt svar
Avatar billede langbein Nybegynder
28. september 2004 - 00:53 #1
Satte opp akkurat dette utstyret (Belkin) for et par tre dager siden og det fungerer perfekt med kryptering osv.

Har du fått det opp å kjøre eller hvordan går det ?

Kjøpte bare enkleste og billigste type på utsalg, men det fungerer utrolig bra. (Kjører med trådløs router, Laptop, + 2 stk Windows pluss 2 stk Linux server, de siste via kabel.)
Avatar billede nokia72 Nybegynder
28. september 2004 - 09:16 #2
Jeg har fået Mac - Adresse Kryptering til at kører, men vil gerne have have Wep-kryptering til osse, men det kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede langbein Nybegynder
28. september 2004 - 14:11 #3
Den har vel ikke noen "Adresse kryptering" vel, kun mulighet for å stenge ute på visse adresser, eller åpne på visse adresser (??). Er det dette du mener ?

Desuten så krypterer den jo selve transmisjonssignalet med noen nøkler. Mon det ikke er dette som er Wep kryptering ? Er det dette du mener ?
Avatar billede nokia72 Nybegynder
28. september 2004 - 15:00 #4
ja Wep-kryptering på enten 64 el.- 128 bit... men det går nok... jeg har bare mac-filtrering på det kører fint
Avatar billede langbein Nybegynder
29. september 2004 - 13:55 #5
Men det er veldig enkelt å sette til denne Wep kryptering. Du bare velger å sette opp akkurat som et passord og så lar du den generere krypteringsnøklene selv. Når du er pålogget konfigureringspanelet så må du først ta routeren. Da vil du miste forbindelsen. Så setter du opp det samme "passordet" på Windows klienten, og når dette er aktivisert så vil du få forbindelsen tilbake. Det at trafikken stanser opp for så å vende tilbake når krypteringen er satt likt på begge steder, det viser jo også at krypteringen fungerer. Er ikke hjemme nå, det wirelessrouteren står, men jeg mener å huske at det var to valgmuligheter og at det med å legge inn et slags passord og la den generere nøklene selv var det nederste avkryssingsalternativ. (Av to alternativ som står over hverandre, mener jeg å huske.)
Avatar billede langbein Nybegynder
29. september 2004 - 14:08 #6
Skal prøve å huske på når jeg kommer hjem og så legge en litt mer detaljert framgangsmåte ..
Avatar billede langbein Nybegynder
01. oktober 2004 - 02:13 #7
Klikk symbolet for wireless -> Gå inn på profiles -> edit -> Velg Encryption 64 beit (el 128 bit) Merk av med flueben for det venstre alternativ "Passphrase". Legg inn ditt "passord" og la den generere nøkklene selv. Som tidligere nevnt, først på routeren så Wireless lan kort på arbeidsstasjonen.