Avatar billede nielsb Nybegynder
08. september 2004 - 21:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beskytte nogle enkelte celler

Jeg har et regneark, hvor jeg gerne vil beskytte nogle få celler mod ændring.
Det er let nok at beskytte hele arket med undtagelse af få celler.
Men hvordan klarer jeg det modsatte på en nem måde?
Mvh
NielsB
Avatar billede sjap Praktikant
08. september 2004 - 22:08 #1
Marker hele arket og vælg Formater celler og slå beskyttelsen fra. Herefter markerer du så de få celler, der skal beskyttes og vælger formater celler og slår beskyttelsen til.
Avatar billede sjap Praktikant
08. september 2004 - 22:18 #2
Nåh, ja så skal du lige huske at aktivere beskyttelsen i menuen funktioner :0)
Avatar billede nielsb Nybegynder
08. september 2004 - 23:13 #3
Hej Sjap
Det virkede, men jeg glemte at skrive, at der gerne skulle kunne kopieres en formel fra den beskyttede celle til andre dele af regnearket.
Kan det lade sig gi sig? Den beskyttede celler skal altså "kun" være skrivebeskyttet.
Mvh
NielsB
Mvh
NielsB
Avatar billede sjap Praktikant
08. september 2004 - 23:38 #4
Sådan virker det i min version - uden at jeg gør noget specielt. Så det kan det vel godt.
Hvis jeg kopierer fra et beskyttet felt over i et ubeskyttet felt, så kopieres kun formlen, mens beskyttelsen ikke medtages.
Avatar billede sjap Praktikant
08. september 2004 - 23:39 #5
Det virker dog ikke, hvis du har slået f.eks. "skjult" til. Så er det kun tallet (resultatet af formlen), der kopieres.
Avatar billede nielsb Nybegynder
09. september 2004 - 10:19 #6
Hej Sjap
Så lykkedes det.
Problemet var, at jeg kopierede (også) henover den beskyttede celle.
Tak for hjælpen
Mvh
NielsB
Avatar billede sjap Praktikant
09. september 2004 - 11:52 #7
:0)
Avatar billede nielsb Nybegynder
10. september 2004 - 20:15 #8
Hej Sjap
Har du fået dine velfortjente points?
Og hvad skal jeg gøre, hvis ikke?
mvh
NielsB
Avatar billede sjap Praktikant
10. september 2004 - 20:40 #9
Hej Niels
Jeg har fået dem. Mange tak!