Avatar billede nuddel Nybegynder
08. september 2004 - 09:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP to Hostname virker ikk

Hej folkens..

Som det står her får jeg blot IP adressen når jeg echo'ere $hostname.

    $userIP = $REMOTE_ADDR;
    $hostname = gethostbyaddr($userIP);

Men sætter jeg derimod selv IP adressen ind i (gethostbyaddr("0.0.0.0")) så kan den godt finde frem til host namet(xxx.xxx.com, eller hva det nu måtte være).

Hvordan kan det være??
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. september 2004 - 10:09 #1
$REMOTE_ADDR er nok tom fordi du ikke har register_globals slået til. Prøv at bruge $_SERVER['REMOTE_ADDR'] istedet.
Avatar billede nuddel Nybegynder
08. september 2004 - 10:13 #2
nej $REMOTE_ADDR virker fint nok, bruger også den til at indsætte IP adressen i databasen.
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. september 2004 - 10:16 #3
Så hvis du skriver:
var_dump($REMOTE_ADDR); print "<br>";
var_dump("dinegenip"); print "<br>";

så får du to ens linjer?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 10:21 #4
Nogle gange ses din IP istedet for en host - normalt fordi der er kludder i udbydernes rDNS, eller din egen.

--
pacroon
Avatar billede nuddel Nybegynder
08. september 2004 - 10:29 #5
Pacroon du havde sku ret:) Nu har jeg lige testet på et par servere, og

$userIP = $REMOTE_ADDR;
$hostname = gethostbyaddr($userIP);

virker fint nok.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 12:21 #6
Great :)