Avatar billede thomzen Nybegynder
11. oktober 1999 - 11:53 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Skodder K6-2 så meget?

jeg har en AMD K6 233MHz, og jeg var til træf, hvor en af mine venner havde en K6-2 300MHz med. Vi skulle begynde på et spil tiberian sun -jeg hostede, han joinede spillet, og jeg startede det, men min (k6 233MHz) var hurtigere til at loade spillet ind, end hans (K6-2 300MHz)
Ka det passe at K6-2 skodder så meget?

ThomZen
Avatar billede mr.mads Nybegynder
11. oktober 1999 - 12:00 #1
De gør de begge!
Mvh
Mads
Avatar billede doubleclick Nybegynder
11. oktober 1999 - 12:34 #2
jeg har bl.a en 233 k6 der kører hurtigere end en pentium 2 300mhz...testen er taget i forhold til photoshop5
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. oktober 1999 - 12:40 #3
TS er MEGET underligt når det kommer til loade hastighederne.
Jeg har selv oplevet at TS var langsommere om at loade på min maskine end en der var langsommere. Begge processorer var INTEL.
Så du kan ikke bruge TS til at måle hastighed på din PC.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:31 #4
TS bruger mere grafikkortet til at vise hvor det er nået til, så hvis din ven har haft et størrer grafikkort, vil belastningen fordele sig anderledes end på din maskine. Hvis du skal sammenligne CPU skal der være lige grafikkort og RAM, samt ligeværdige Motherboards !!
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. oktober 1999 - 13:53 #5
i fortsættelse af midgaardsorm:

........ og samme harddiske, Windows-installation, netkort osv. Husk også at driverene skal være samme version (nyeste!).

Jeg kender ikke TS, men har du prøvet at se om TS er hurtigst til at loade når den skal være host eller client?

Ellers er det altid en god idé at bruge et Benchmark-program til at sammenligne de enkelte komponenter i maskinerne; CPU, grafikkort m.v. Men husk at kigge på ENKELTELEMENTERNE, ikke det samlede resultat, som jo er en vægtet kombination af performace for CPU, grafikkort, harddiske m.v.

/Rob
Avatar billede thomzen Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:05 #6
Ved nogle så hvor man kan hente et godt benchmark-prog?
ThomZen
Avatar billede thomzen Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:07 #7
midgaardsorm -hva så, hvis han både har et nyere bundkort, hurtigere ram(lige mange) og et bedre grafikkort?

ThomZen
Avatar billede brianc Nybegynder
11. oktober 1999 - 14:22 #8
har tænkt på at det ene cd-rom drev kunne være hurtigere ind det andet
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. oktober 1999 - 16:32 #9
Nej, jeg synes K6-2ere er ok.
Forskellen på jeres pc i det ene spil kan skyldes en millard ting. Resten af den hardware i hver især har i jeres pc-er har betydning for det samlede resultat. I dit specifikke tilfælde vil jeg gætte på, at din vens cdrom-drev ikke var helt lige så glad for den cd, det blev præsenteret som dit var for din.

Det kan også sagtens skyldes en software opsætning eller man kan give windows skylden. Windows laver jo somme tider forskellige uforklarlige ting.

Jeg har aldrig haft en K6er, men K6-2 og nu K6 III. Den sparker virkelig røv.
Avatar billede schubert Nybegynder
11. oktober 1999 - 19:42 #10
Jeg har som et forsøg installeret en MS-Small business Server på en K6-266 hos en kunde, der tidligere havde kørt Linux.
Den server køre hurtigere end samme installation på en PII 400 Mhz

Men som normal maskine har jeg altid holdt mig langt væk fra K6 eller AMD generalt - Men ! Nu glæder jeg mig til at prøve K7 når den kommer lidt længere ned i pris
Avatar billede mr.mads Nybegynder
11. oktober 1999 - 19:54 #11
Ja det lyder lige så dumt som det er sagt!
Avatar billede schubert Nybegynder
11. oktober 1999 - 20:09 #12
mr.mads

Begrundelse !!!!
Avatar billede thomzen Nybegynder
12. oktober 1999 - 00:02 #13
Tak for at i gad hjælpe!!*G*
ThomZen
Avatar billede thomzen Nybegynder
12. oktober 1999 - 09:31 #14
....til brian c(vi kørte harddisk-versionen(men har dog begge de spillet originalt!*G*))

ThomZen
Avatar billede zibar Nybegynder
15. oktober 1999 - 20:13 #15
...............!
En AMD K6 -2 300 MHz ER hurtigere end en
AMD K6 266....
Det med TS kan skyldes mange ting, cdrom -drevet, ram.
Det plejer også at gå hurtigere at hoste, en at joine.....

En AMD K6 -2 er også lidt hurtigere PII, den bliver bare hurtigere varm end PII!!!!!

:-)

/Søren