Avatar billede styrmand Nybegynder
07. september 2004 - 15:51 Der er 7 kommentarer

Billeder kopieret web-side

Det er muligt at kopierer indholdet af en web-side ned i et word-dokument. Jeg er dog noget i tvivl om billederne faktisk er en del af dokumentet.
Det giver mig et problem, hvis jeg senere vil bruge dokumentet og billedet så ikke findes på serveren længere, så vil det også være forsvundet fra mit dokument.

Hvis jeg dobbeltklikker på et billede i dokumentet, åbens hjemmesiden, hvor jeg har hentet det og viser billedet.
Jeg kan så fjerne hyperlinket, så kan jeg redigere billedet på normal vis. Betyder det at billedet nu er en fast del af mit dokument?
Findes der en funktion, så man kan sige til word, at billeder generelt skal lagres "faste"?
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 16:03 #1
Åbn websiden -> gem siden som *.html så får du alle tilhørende filer ned samtidig.
Og nu har du jå så muligheden for at gemme hvert enkelt billede helt for sig selv på din egen pc.
Opret så et tomt word.doc og begynd at klippe og klistre o.s.v.....
Avatar billede styrmand Nybegynder
07. september 2004 - 16:09 #2
Det giver en del dobbeltarbejde, især når der er tale om flere sider.
Avatar billede styrmand Nybegynder
07. september 2004 - 16:11 #3
Desuden er det ikke hele sider, det er kun den del af siderne, som jeg markerer.
Så jeg vil meget gerne kunne indsætte det kopierede direkte i word - eller alterantivt i en anden tekstbehandling Open Office eller WordPerfect.
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 16:23 #4
tror kun der er den "hårde metode"
Avatar billede hcma Novice
07. september 2004 - 16:25 #5
og det er jo forresten heller ikke sikkert du må benytte billeder/grafik/tekst, da der kan være copyright på det, selv om der ikke står noget om det på siden/billede o.s.v.
Avatar billede styrmand Nybegynder
07. september 2004 - 16:46 #6
Omkring lovligheden, så er det såmænd kun til eget brug. Jeg bruger siderne, til at lave dokumenter til min pda. Hvis det er ulovligt, må jeg jo tage min straf. :-)

Der må simpelthen være en metode, så billederne gemmes. Hvis jeg f.eks. exporterer worddokumentet til pdf, så er billederne lagret i dokumentet. Men Adobe har endnu ikke lavet en ordentlig reader til PDA. #¤%&
Avatar billede jkrons Professor
07. september 2004 - 17:37 #7
Jeg tror ikke at der findes en metode til direkte at gemme et linket billede som en del af et dokument, bortset fra PDF og andre printformater.