Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stikord i en bred margin

Jeg skal lave et dokument med en bred venstre margin, hvor der kan stå stikord til de enkelte afsnit - se http://www.fdp.dk/stik.gif

Nogen bud på, hvordan man gør det?
07. september 2004 - 15:53 #1
Der er flere muligheder:

1. Lav en bred venstre margin, og indsæt tekstbokse i margenen for hver stikord.
Brug kun denne metode, hvis det er få stikord i et stort dokument.

2. Lav 2 spalter, og indtast stikordene i venstre spalte, og selve teksten i højre spalte.

3. Den letteste! Opret en tabel med 2 kolonner, og brug venstre kolonne til stikord, og højre kolonne til selve teksten. Tabellen kan gøres usynlæig ved at fjerne stregerne i den.
07. september 2004 - 15:54 #2
Er det alle afsnit, der skal have et stikord i margenen, kan du også bruge hængende indrykning.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 16:01 #3
>> Lav 2 spalter, og indtast stikordene i venstre spalte, og selve teksten i højre >> spalte.

Men hvordan bærer man sig så ad med at få toppen af stikord og brødtekst til at flugte.
Vil tilføjelelse af nye stikord ikke bare skubbe til det hele, så det står hulter til bulter?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 16:02 #4
>> 3. Den letteste! Opret en tabel med 2 kolonner, og brug venstre kolonne til
>> stikord, og højre kolonne til selve teksten. Tabellen kan gøres usynlæig
>> ved at fjerne stregerne i den.

Så flyder det jo ikke fra side til side
07. september 2004 - 16:50 #5
Vedr. spalter
Du indtaster stikordet i venstre spalte
Indsætter et spalteskift: Indsæt->Sideskift m.m., Splateskift
Indtaster den tilhørende tekst
Indsætter et sektionsskift: Indsæt->Sideskift m.m., Sektionsskift, fortløbende
og forsætter forfra med næste afsnit.

Vedr. tabeller
En tabel flyder automatisk videre på ny side.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2004 - 09:15 #6
Super, tak skal du ha :-)