Avatar billede niels-ras Nybegynder
01. marts 2001 - 22:52 Der er 8 kommentarer

Opsætning outlook expres på imac

Mit problem består i at min imac er tilkoblet nettet via en router og et lokalt netværk.
Når jeg modtager post går det fint, men når jeg skal sende forsøger outlook expres at sende posten på den gamle forbindelse,  og går derfor ind med en fejlmeddelse.
Hvor i alverden ændrer man dette da jeg har forsøgt adskellige muligheder.
PS.  Jeg ved ikke så meget om imac.
Avatar billede netsrac Praktikant
01. marts 2001 - 22:55 #1
Hvilken udbyder har du ? Du skal nemlig bruge ddin nye udbyders smtp server
Avatar billede niels-ras Nybegynder
01. marts 2001 - 23:38 #2
Ja ser du jeg har konverteret fra stofa til gvdnet. Da jeg gjorde det på min PC gik alt næsten efter bogen.
Automatisk indstilling af alle dele i egenskaber for post, herunder smpt server for udgående og pop3 for indgående post, men det hjælper mig desværre ikke.

Avatar billede macintosse Nybegynder
02. marts 2001 - 08:16 #3
Du skriver den prøver at sende på den gamle forbindelse, er det via modem eller dit netværk
Avatar billede niels-ras Nybegynder
02. marts 2001 - 18:29 #4
Den gamle forbindelse er stofanet - der er tilkoblet det samme kabel som min nye forbindelse hos gvdnet.
Det er det samme netkort jeg bruger.
Det undrer mig at den ikke automatisk finder sin SMPT server men så bruger den korrekte POP3 server
Avatar billede macintosse Nybegynder
03. marts 2001 - 12:28 #5
I kontrolpanelet tcp/ip skal du også rette ip nr.
Avatar billede holmquist Nybegynder
21. marts 2001 - 08:42 #6
I OutLook Express skal du ind i preferences (indstillinger) og sikre at smtp server og pop server står rigtigt.
Du kan for en sikkerheds skyld checke kontrolpanelet internet.
Du kan jo være uheldig at der er konflikt mellem de 2 indstillinger.
Avatar billede nwt Nybegynder
31. marts 2001 - 21:00 #7
Hvis det går fint når du skal modtage, står din pop-server ihvertfald rigtigt. Du skal have fat i navnet eller ip-adressen på smtp-serveren hos gvdnet. Denne adresse indtastes i preferences i OE. Hvis du har skiftet udbyder skulle du måske slette de gamle indstillinger helt. Slet kontoen og slet mappen OE User i Outlook-mappen.
Avatar billede arctic Nybegynder
01. september 2001 - 22:11 #8
Hvis du har prøvet at skrive IP adresser ind bør du først slette TCP indstillingerne - gøres på følgende måde:
Åben Harddisken - åben systemmappen - åben indstillinger - overfør TCP/IP-indstillinger til papirkurven og genstart.

Udfør derefter følgende:
Hvis du bruger et lokalt netværk må jeg formode at du er forbundet til netværket via Ethernetkortet bag på din Computer.
Gør dette: Gå ind i æblemenuen derefter i kontrolpanelet og slip ved TCP/IP
Ret øverste rullemenu (forbind via) til: Ethernet
Ret næste rulle menu (konfugurer) til: Bruger DHCP-Server.
og arkiver (spørger maskinen selv efter)