Avatar billede bagge187 Nybegynder
01. marts 2001 - 21:46 Der er 14 kommentarer

Er Savage 4 så ringe?

Flere af de nyere spil jeg prøver at køre hakker forholdsvis meget på min maskine og generelt synes jeg hastigheden burde være hurtigere. Maskinen er en AMD Athlon K7 500MHZ på et EP-7KXA bundkort der er baseret på VIA KX133 AGP. Der er et Diamond Stealth 3 S540 grafikkort i med Savage 4 chipset. Harddisken er på 20GB og der er 193 ram i.
Jeg har installeret de nyeste drivere fra Diamonds hjemmeside, DirectX 8 og AGP miniport driveren fra AMD der skulle hjælpe på grafikkortets ydelse.
Kan det virkelig passe at mit grafikkort er så ringe eller kan der være andet galt?

På forhånd tak!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. marts 2001 - 21:49 #1
Hmm... ja! Savage 4 er sgu ikke jordens bedste grafikkort :-)

Hvad opløsning kører du din spil i?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. marts 2001 - 21:54 #2
Hmm, efter min mening er det et udemærket kort - en mellemting mellem et TNT og TNT2, hvis du bruger de rigtige drivere og Directx 7.0a - ikke 8.0!!!!!!
mvh/
Asmodeus
Avatar billede bagge187 Nybegynder
01. marts 2001 - 22:00 #3
800*600*16....... det gælder spil om Diablo 2, Red Alert 2, Hitman osv. Jeg køre foresten WIN98
Avatar billede bagge187 Nybegynder
01. marts 2001 - 22:01 #4
UPS......spil som
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. marts 2001 - 22:40 #5
Ud med DX8 og ind med DX8a
http://www.tweaktown.dk/files/video/DirectX8-433-2.exe

Men ja, dit skærmkort og dets chipset er ikke verdens bedste.. faktisk vil jeg mene at TNT-chippen endda rangerer højere. Men du kan jo eventuelt overveje at overclocke/tweake dit kort?

PowerStrip
http://www.tweaktown.dk/files/video/p3beta.zip

Xtom` =)
Avatar billede teknik Juniormester
01. marts 2001 - 23:15 #6
Når du nu har et IA chipsæt, så bør du absolut oerveje Vgarth drieren (til AGP porten) fra www.viatech.com
Den har løst mange problemer, hovr Grafikkort, som egentlig burde køre AGPx2 eller x4 faktisk kører x1.

Om dit grafikkort faktisk kører det ene eller det andet, det kan du checke med \"PCIlist.exe\", som kan hentes på www.entechtaiwan.com
..Det program giver også en del gode tips til at optimere grafikkortsydelsen.

Diablo2 og Red alert2 kører jo typisk i 2D, så der er det altså procesooren/ram som er flaskehals.
Diablo 2 kan dog køre 3D, men forskellen er absolut lille.
Hitman kører dog 3D, og der er AGPx faktoren vigtig.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. marts 2001 - 23:18 #7
Lige præcis de 3 spil du nævner er også meget systemkrævende...

Men jeg er sikker på at et nyt grafikkort vil gøre underværker :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. marts 2001 - 23:24 #8
Lidt mere direkte link til VIA AGP driverne teknik henviser til
http://www.viatech.com/drivers/index.htm
Avatar billede janomel Nybegynder
01. marts 2001 - 23:24 #9
prøv voodos hjemmeside.(3dfx)
Avatar billede teknik Juniormester
01. marts 2001 - 23:32 #10
...ved efterfølgende gennemlæsning, så må jeg altså snart se at få lavet den \"v\" tast
...oersæt sel
ed ikke horfor, men den gør mig snart anittig
Avatar billede morten_b Nybegynder
02. marts 2001 - 12:01 #11
Jeg har haft et Savage4 kort (Creative) og jeg kunne uden den mindste hakken køre Unreal Tournament, Quake3 og lignende spil i 800x600 på en 300 mhz K6-2 , så kortet er slet ikke så dårligt!

Diablo2 hakker på ALLE computere hvis du kører det i 3d. En af mine venner har en 800 Mhz med et GeForce2 GTS 64MB grafikkort og selv den hakker det på. 3D-delen er ELENDIGT programmeret! Kør det i 2D i stedet.
Avatar billede francko00 Nybegynder
02. marts 2001 - 14:34 #12
Ja de andre har ret det er ikke verden 8. vidunder af et graffik-kort du har.... Det kan også være din processor der er ustabil. Prøv at clocke din processor ned til 4,5 på boardet = 450 mhz, Det vil ikke give nogen ændring i farten.
Avatar billede bagge187 Nybegynder
02. marts 2001 - 21:11 #13
Jeg tror rent faktisk at problemet mere ligger i processoren eller mine ram, da jeg netop har for øget antallet fra 64 til 192 uden en mærkant forbedring i mine spil, og installeret alverdens drivere. francko00 forslår at clocke min processor ned, hvorledes gøres dette?
Avatar billede teknik Juniormester
15. september 2001 - 21:30 #14
Vedr at clocke ned:
For at clocke en Athlon(classic) som din op eller ned, så er det letteste at påmontere en \"gold-finger\"
-dvs. et lille sæt dipswitches som tilsluttes på et stik som sidder inde under processorens plast-casing. -Jeg har en liggende hvis du mangler - kan fås for en hund.

Alternativet er at lodde lidt omkring med nogle micro små SMD modstande inde på selve processorprintet...en metode jeg kun kan fraråde..har selv prøvet, og det er altså lige lidt sværere end det er sjov...medmindre du har noget proff. loddeudstyr.

-Du kan ikke (som francko00 tror?) ændre din multiplier på bundkortet. Du kan ændre FSB, men ikke til 90Mhz...måske til 75Mhz hvis du er \"heldig\" - svarende til 375Mhz....
ikke særligt anbefalelsesværdigt.

Ideen med at clocke CPU\'en ned er nu ikke særlig relevant for en Athlon.
De fleste af dem var absolut velegnede til OC, og har derfor intet behov for \"hjælp\".

Vedr. at du ikke tror det er grafikkortet som sløver
...Du tager fejl!!
- Læg mærke til at du hermed er oppe på 5 af 6 svar, som siger \"svagt grafikkort\"
Stol roligt på at flertallet (i det her tilfælde) har ret!
Køb et nyt grafikkort fx. et Geforce 2 MX og oplev en markant forbedring (omkring fordobling) i FPS

mvh :-)
Teknik