Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
06. september 2004 - 20:40 Der er 9 kommentarer

mfccv.exe har fundet en fejl.

Når jeg starter Windows XP får jeg en fejlmeddelse at mfccv.exe har fundet en fejl. Jeg bliver bedt om at sende en fejlraport til Mocrosoft. Hvad er der sket med min computer og hvorfor, og hvad kan jeg gøre for at undgå disse fejlmeldinger?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2004 - 20:51 #1
du ka slå fejlrapport fra her , højreklik Denne Komputer | Egenskaber | Avanceret | Fejl Rapport , leder efter mfccv.exe...
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2004 - 20:59 #2
ka intet finde på mfccv.exe... har du foreks Mcafee antivirus program installeret ?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. september 2004 - 08:24 #3
Da den ikke kan findes nogle steder vil jeg tro det er snavs- skal vi prøve med hijackthis og se hvad den viser der af filer?
Hej
Download, opdatér og scan med Adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware    Ad-aware

Luk alle andre vinduer end Hijackthis

Download og installer nyeste hijackthis - placer den i en mappe for sig selv og scan- save log og smid den herind- men du må IKKE fixe noget selv http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
direkte link :        http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Jeg finder de linier i loggen som skal fixes og du vælger ”fix checked” – hvorefter der automatisk laves en backup. Så skal du igen vælge scan- save log - og sende loggen herind
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
09. september 2004 - 10:44 #4
Her er save log...

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 20:29:14, on 07-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\apizz32.exe
C:\WINDOWS\System32\ScsiAccess.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe
C:\WINDOWS\javadc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe
C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe
C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
C:\Programmer\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 9 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {1EF26F75-C154-124E-0E58-94033ED07124} - C:\WINDOWS\system32\sdkfx.dll
O2 - BHO: (no name) - {3BFF77E3-9FEB-AB04-B544-DE07914D9DB4} - C:\WINDOWS\system32\sdkfx.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sjnycenu] C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyBlocs] D:\SpyBlocs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [javadc32.exe] C:\WINDOWS\javadc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update Checker] C:\WINDOWS\system32\deinst_qfe002.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Atpa] C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Begone] C:\freescan\freescan.exe -FastScan
O4 - HKCU\..\Run: [Jhycwtub] C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [mfccv.exe] C:\WINDOWS\system32\mfccv.exe
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Programmer\Kodak\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: KODAK Software Updater.lnk = C:\Programmer\Kodak\KODAK Software Updater\7288971\Program\backWeb-7288971.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: SideFind (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O12 - Plugin for .mp3: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O12 - Plugin for .mpeg: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin3.dll
O16 - DPF: {02C20140-76F8-4763-83D5-B660107B7A90} (Moniker32 Class) - http://63.217.29.115/cax.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2004 - 11:27 #5
Disse linier skal fixes i hijackthis – hak dem af og vælg fix checked:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
O4 - HKLM\..\Run: [sjnycenu] C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update Checker] C:\WINDOWS\system32\deinst_qfe002.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Atpa] C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Jhycwtub] C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe
O16 - DPF: {02C20140-76F8-4763-83D5-B660107B7A90} (Moniker32 Class) - http://63.217.29.115/cax.cab

Disse linier kan med fordel disables i opstart med msconfig – gå i kør skriv msconfig – startup- fjern hak udfor følgende programmer og vælg ok:
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe

Disse skal fjernes i fejlsikret – du kommer i fejlsikret ved at trykke F8 ved opstart og vælge fejlsikret.
C:\WINDOWS\system32\apizz32.exe<-filen
C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe<-filen
C:\WINDOWS\javadc32.exe<-filen
C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe<-filen
C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe<-filen
C:\WINDOWS\pdwnz.dll<-filen

genstart normalt og ny log til tjek
Avatar billede borgechristiansen Nybegynder
13. september 2004 - 20:27 #6
Hej......jeg har altså "pølet" med computeren, men jeg KAN altså ikke slette de ovenstående filer, hvad mon jeg gør forkert??
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 21:12 #7
Jeg vender lige tilbage lidt senere for det kræver en grundigere vejledning.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 21:34 #8
Udskriv denne anvisning, da du skal af Nettet senere. Du skal hente den nye version af hijackthis: direkte link :    http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Hent disse værktøjer som vi skal bruge senere.
Hent værktøjet About:Buster
<http://tools.zerosrealm.com/AboutBuster.zip>

Hent dette regcleaner Supreme program,
<http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html>

Hent og installer denne engangsskanner fra Kaspersky: <http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp>

Slå systemgendannelse fra i system

Start i fejlsikret ved at trykke F8 ved opstart af pcén
Slet indhold i dine temp mapper.
C:\windows\temp
C:\Documents and Settings\Brugernavn?\Local Settings\Temp
C:\Documents and Settings\Brugernavn\Local Settings\temporary internet files
C:\Documents and Settings\andre brugereLocal Settings\Temp
C:\Documents and Settings\andre brugere\Local Settings\temporary internet files

For at kunne se alle filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet så filerne:
C:\WINDOWS\system32\apizz32.exe<-filen
C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe<-filen
C:\WINDOWS\javadc32.exe<-filen
C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe<-filen
C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe<-filen
C:\WINDOWS\pdwnz.dll<-filen

Tøm din "Papirkurv"

Du skal nu trække netstikket ud af din computer.

Genstart i normal tilstand

Kør en scanning med Hijackthis,
LUK alle andre vinduer end hijackthis

Fix disse:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\pdwnz.dll/sp.html#96676
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
O4 - HKLM\..\Run: [sjnycenu] C:\WINDOWS\System32\zhvfgg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update Checker] C:\WINDOWS\system32\deinst_qfe002.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Atpa] C:\Documents and Settings\Børge Christiansen\Application Data\toat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Jhycwtub] C:\WINDOWS\System32\nthgcam.exe
O16 - DPF: {02C20140-76F8-4763-83D5-B660107B7A90} (Moniker32 Class) - http://63.217.29.115/cax.cab

Nu lukker du ALLE vinduer. Find den mappe hvori du lagde About:Buster. Kør programmet - tryk ok til meddelelsen, tryk på start –Kør en scan og gem loggen som tekstdokument.

Så får du lige et lille job. Åbn Notepad/Notesblok du finder det under - Start - Tilbehør. Kopier det her med fed ind i Notepad/Notesblok:

del C:\WINDOWS\ pdwnz.dll /f
del C:\WINDOWS\system32\ apizz32.exe/f
del C:\WINDOWS\system32\ zhvfgg.exe /f
del C:\WINDOWS\system32\ nthgcam.exe/f

Gem filen som: clear.bat
I filtypen skal der stå ”Alle filer”
Klik derefter på gem.

Lukke ALLE vinduer - dobbeltklik på filen clear.bat - det kan du roligt gøre et par gange.

For en sikkerheds skyld skal du bagefter, tjekke om disse filer er blevet slettet. Hvis
de ikke er, prøv da at slette dem manuelt. Hvis du ikke kan slette dem, og der opstår
fejl, prøv da at trykke ”ctrl+alt+del” og afslut dem i ”Taskmanager” og prøv så at
slette dem.

Luk alle andre vinduer end hijackthis
Kør så hijackthis igen og slet linier som skal slettes ved at markere dem og vælge: fix checked.
direkte link     http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

- kom så med en ny log
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 21:36 #9
Glemte lige at skrive - kør en scan/rens pc med cwshredder inden sidste hijacklog