Avatar billede qbob Nybegynder
06. september 2004 - 12:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PCI i en PCI-X slot ?

Kan man uden problemer sætte et PCI kort i en PCI-X slot ?
Fysisk kan det godt være der... men vil det også virke, og er der noget der vil tage skade ?
Avatar billede milter Ekspert
06. september 2004 - 13:12 #1
Taget fra Compaqs hjemmeside:

Q.
Will new PCI-X cards be compatible in conventional PCI based systems?
A.
Yes, PCI-X cards can be used in a conventional PCI system. PCI-X is backwards compatible with conventional PCI products, which allows existing PCI-X cards to operate within a PCI environment. However, the PCI-X card will default to the speed of the PCI bus (either 33 MHz or 66 MHz

http://h18000.www1.hp.com/products/servers/technology/pci-x-qa.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2004 - 13:42 #2
Jeg forstår spørgsmålet omvendt, kan man putte en PCI i en PCI-x slot.

Jeg tror ikke det kan virke, hvorfor skulle man så lave bundkort med både PCI-x og PCI.
Avatar billede milter Ekspert
06. september 2004 - 14:06 #3
dragonknight > Det var flovt. Du har ret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2004 - 18:39 #4
:-)
Avatar billede qbob Nybegynder
07. september 2004 - 07:35 #5
Øhh ... jeg læste det også forkert ... men hvad fanden ... det virker ...
Der er point til dig hvis du vil have dem .. ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. september 2004 - 08:52 #6
:-)