Avatar billede arohde Nybegynder
05. september 2004 - 23:24 Der er 9 kommentarer

Underlig virus: Apple-Mail-10-792367293

Hejsa

Jeg tror, at jeg har en underlig virus på min computer. Hver gang jeg tjekker min e-mail (Outlook) modtager jeg en mail, hvori der står:

--Apple-Mail-10-792367293--

--Apple-Mail-7-792367108--

Mailen kommer een gang hver gang jeg trykker "send/modtag" - og det har stået på i flere måneder.
I dag er der begyndt at komme to mails, hver gang jeg trykker "send/modtag" - nu kommer ovenstående mail + denne mail:

------=_NextPart_000_7de1_6120_991--

Jeg er lidt bekymret for, hvad det er, for i dag har min Outlook opført sig underligt - den har byttet om på afsender og indhold. Det er aldrig sket før.

Jeg kører Windows XP på en Asus bærbar.

Håber en eller anden kan hjælpe mig!!

- arohde -
Avatar billede arohde Nybegynder
05. september 2004 - 23:29 #1
Jeg glemte at skrive, at der ikke står noget i afsender-feltet, når disse mails kommer.
- arohde -
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. september 2004 - 23:32 #2
Det lyder ikke ret godt. Jeg vil foreslå dette, så vi kan se hvad du har kørende:

Hent denne scanner.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Kør scanneren, og følg så næste vejledning.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede arohde Nybegynder
06. september 2004 - 10:17 #3
Hej tonnybrandt

Foreløbig tak for din hjælp!
Nu har jeg gjort som du sagde. Jeg tjekkede lige min mail, inden jeg brugte Hijackthis, men problemet var der stadig.
Her er log-filen fra Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 10:14:35, on 06-09-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
c:\Program Files\ArGo Software Design\FTP Server\ftpsrvnt.exe
C:\Programmer\Norton\Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton\Firewal\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton\Firewal\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton\Firewal\SymProxySvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\Hcontrol.exe
C:\WINDOWS\System32\EXSHOW95.EXE
C:\WINDOWS\System32\ICO.EXE
C:\PROGRA~2\Norton\ANTIVI~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\Pelmiced.exe
C:\Programmer\Norton\Firewal\IAMAPP.EXE
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\EXSHOW.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\NotesImp\NotesImp.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\stickies\stickies.exe
C:\WINDOWS\ATKOSD.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Office xp\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Office xp\Office10\WINWORD.EXE
C:\Program Files\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://webmail.daimi.au.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton\Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton\Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\sisUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EXSHOW95.EXE] EXSHOW95.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Mouse Suite 98 Daemon] ICO.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~2\Norton\ANTIVI~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton\Firewal\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program Files\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [NotesImp] C:\Program Files\NotesImp\NotesImp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: Stickies.lnk = C:\Program Files\stickies\stickies.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Office xp\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\OFFICE~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {05317530-B882-449D-9421-18D94FA3ED34} (OSInfo Control) - http://www.sis.com/support/chipdetect/OSInfo.cab
O16 - DPF: {16095503-786F-4097-AED6-5D567A26D760} (SiS_OCX Control) - http://www.sis.com/support/chipdetect/SiSAutodetectNT.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/CursorManiaInitialSetup1.0.0.8.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://gis.aarhus.dk/Mapguide%20viewer/v63/mgaxctrl.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. september 2004 - 10:47 #4
Din log viser ikke noget snavs, desværre. Der er kun nogle få unødvendige ting, som kunne fjernes, men ikke nogen vira eller spyware.
Det eneste jeg kan komme på som måske kan have noget med det at gøre, er Microsoft ActiveSync, som jo synkroniserer med en eller anden pda.
Men det er et skud i tågen, må jeg indrømme.
Avatar billede arohde Nybegynder
06. september 2004 - 13:26 #5
Hej igen

Nu har jeg fået følgende mail. Er der mon en sammenhæng??

ScanMail has detected a virus during a real-time scan of the mail traffic.

Date: 2004/09/06 13:56:41
Subject:  Re: Here
Virus:      WORM_NETSKY.J
File: yours.pif
From: arohde@daimi.au.dk
To:  bjorn.hedman@impleo.se
Action:    Uncleanable, Quarantined;

Scanned by ScanMail for Lotus Notes 2.6
with scanengine 7.000-1011
and patternfile lpt$vpn.968
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. september 2004 - 13:40 #6
Kan da lige nævne at du mangler SP1 til XP. Måske har du heller ikke seneste på til Office. Du kan finde dem her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
:o)
Avatar billede arohde Nybegynder
06. september 2004 - 13:55 #7
Hej buddy45
Altså mener du den, der hedder Windows XP Service Pack 1?
Hvordan ved man, hvilken en af office mapperne, man skal vælge??
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. september 2004 - 14:06 #8
Hej - ja, til XP skal du have SP1 hvis du kører dansk. (SP2 er vist lige på trapperne). Til Office bør du have den seneste SP til den version du bruger.
Avatar billede arohde Nybegynder
06. september 2004 - 14:42 #9
Jeg har nu downloadet SP2 UK, men da jeg skulle til at installere den, stod der, at jeg skulle "back-up my system", hvordan gør man det? Er det en stor operation at installere den dersens SP2, siden jeg skal gøre det?
Hvis jeg ikke kan finde ud af det, så sker der vel ikke noget ved, at SP2 bare ligger på computeren, uden at jeg installerer den??