Avatar billede allan.k Nybegynder
05. september 2004 - 16:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP ændret log on/off

Hej eksperter.

XP har gjort noget virkeligt mærkeligt.

Når jeg førhend har startet min computer op, har den aldrig spurgt efter brugernavn og password, og når jeg har lukket den ned førhend kom der en kasse op med tre farvede knapper, så man ku vælge "log af", "luk ned" eller "genstart".

Nu spørger den efter brugernavn og password når jeg starter den op og når jeg lukker computeren ned, kommer der en helt anden kasse frem med en rulle menu, dog med de samme valgmuligheder som før.

Ctrl+Alt+Del virker heller ikke på samme måde som før. Nu kan jeg vælge mellem "lås computeren" Skift adgangskode" "log af" "luk comp." og "jobliste".

Det sket lige pludselig her i weekenden da jeg forsøgte at lave et "net-party" med nogle venner og jeg ikke kunne komme på nettet. Jeg genstartede efter at have rodet lidt med nogle indstilinger og så var den gal.

Håber at i forstår problemet og at i kan hjælpe.

Allan
Avatar billede zod Nybegynder
05. september 2004 - 16:30 #1
start ~> kontrolplanet ~>
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 16:52 #2
Som nævnt... Du hopper ind i

Start --> Settings --> Control Panel --> User Accounts

I den menu der fremkommer, kan du vælge funktionen 'change the way users log on or off' - tryk der, og afkryds begge felter, som hedder 'Use the Welcome screen' & 'Use Fast User Switching'
Avatar billede espersen Novice
05. september 2004 - 17:44 #3
Træt af at skulle klikke på dit ikon på XP's velkomstbillede?

Vælg start -> Kør og skriv"control userpasswords2".

Dette åbner en dialogboks, som iøvrigt er også kendt fra Windows 2000. Fjern afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge...", og du vil blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med den angivne bruger og dennes angivne kode.
Avatar billede allan.k Nybegynder
05. september 2004 - 17:54 #4
zenorph Smid lige et svar, så får du point, det var lige det der skulle til. Tak for hjælpen.
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 17:56 #5
1 stk. svar :D
Avatar billede allan.k Nybegynder
05. september 2004 - 18:13 #6
1 stk. Acept
Avatar billede zenorph Nybegynder
05. september 2004 - 18:14 #7
Tak for points !!