Avatar billede ttn- Nybegynder
04. september 2004 - 21:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Port 80 og 113

Hejsa

Jeg har lige kørt online scan på Sygate's hjemmeside. Den siger, at port 80 og 113 kun er lukket og ikke blokkeret.

Hvordan får jeg det ændret?

Mikael
Avatar billede pita- Nybegynder
04. september 2004 - 23:20 #1
Du bliver nød til at komme med nogle flere oplysninger...

Hvilken firewall?
Styresystem?

osv
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2004 - 00:31 #2
Jeg forstår ikke helt hvad du mener - lukket men ikke blokeret ?
Du kan godt lukke nogle porte i sygate firewall ved at gå i "advanced rules" - add- prots & Protocols- Tcp - vælg block trafic for f.x 133-442
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 00:34 #3
Sygate bruger nogle mærkelige betegnelser.. Det han mener er at de er blokeret, men ikke skjult dvs hvis man "tjekker" porten så for man at vide at den er lukket, istedet for at få at vide at den ikke eksisterer...
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. september 2004 - 00:35 #4
Et umiddelbart gæt er, at du sidder bag en router, og det er i denne portene skal lukkes
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 00:46 #5
Dit problem er at din firewall ikke skjuler port 80 og 113... Port 113 er et kendt problem, kort forklaret er det her servicen IDENT kører. Denne skal du bruge for at connecte til de fleste web-servere, gode firewalls kan finde ud af at skifte mellem ikke blokeret og skjult (stealth'ed).

Læs mere om IDENT her: http://grc.com/faq-shieldsup.htm#IDENT.

Angående din port 80. Grunden til at denne er lukket men ikke "stealth'ed/blokeret" kan være at du kører en weserver fx apache, IIS osv. Kun nogen firewall's "filtrerer" port 80, dvs tjekker efter pakker som du ikke har bedt om fra internettet. Dette må du så manuelt indstille på din firewall.

Der er egentlig ikke så meget du kan gøre ved det, hvis du har sygate firewall pro mener jeg at du kan bede den klare port 113 og port 80 for dig inde i advanced settings.
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. september 2004 - 01:05 #6
Enhver firewall med respekt for sig selv, spærrer alt indtil den får andet af vide. Dette  gælder også Sygate.

Jeg møder ofte dette spørgsmål, da forsøg på at scanne sig selv bag en nat router ikke giver det forventede resultat..

Så hvad siger ttn, sidder du bag en router?
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. september 2004 - 01:06 #7
pita, du mener vel ikke, at man skal have en ident server kørende for at besøge en web server?
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 01:07 #8
Så snart du har sagt ja til at gå på nettet med IE, så har du sagt ja til IDENT og port 80...
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 01:07 #9
Nej.. Bestemt ikke.. Læs linket, og du vil (forhåbentligt) forstå.
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. september 2004 - 01:10 #10
ident og port 80? du blander vist noget sammen.

Hvad skal IE bruge ident og port 80 (indgående) til?
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 01:10 #11
Jeg skrev web-servere for ikke at forvirre... Men det er jo i virkeligheden POP, IRC, IMAP, SMTP osv der bruger det. Men det han skal gøre er jo det samme.
Avatar billede pita- Nybegynder
05. september 2004 - 01:12 #12
Ja, min fejl da jeg skrev det med IE. Tænkte mig ikke om der.
Avatar billede ttn- Nybegynder
05. september 2004 - 09:47 #13
Min firewall er F-secure
Router er en linksys router(kan sgu ikke helt huske modelnummeret;))
og OS er XP :)
Avatar billede ttn- Nybegynder
06. september 2004 - 21:42 #14
Lukker.