Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 15:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ændre baggrund på en *.swf fil

Hvordan ændrer jeg min *.swf baggrund fra hvid til gennemsigtig?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. september 2004 - 16:07 #1
Det kan du opnår ved at rette følgende i din HTML, dog er det ikke alle browsere der understøtter det.

Tilføj nedenstående til dit OBJECT tag:
<param name="wmode" value="transparent">

Tilføj nedenstående til dit EMBED tag:
wmode="transparent"

Se også:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/wmode.htm
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 16:42 #2
Ok, så har jeg prøvet det. Også dit link. Men det hjalp ikke, desværre.
swf'en er en gif der er konverteret, betyder det noget?
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. september 2004 - 16:45 #3
JA! for så dækker baggrunden på billedet jo for flashens baggrund...
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 16:48 #4
Ok, så må jeg se om jeg kan bruge dele fra gif'en til at bygge en flash med.
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 16:49 #5
Læg lige nogle svar, gutter!
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. september 2004 - 16:55 #6
Er der transperant baggrund på gif'en?
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 16:57 #7
Nej, det er den der hvid, Så troede jeg jo, i min naivitet, at man kunne konvertere
uden problemer og så lave swf'en gennemsigtig.
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. september 2004 - 17:00 #8
Nej, den går desværre ikke
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 17:02 #9
Nej, det kunne jeg se c",)

Takker for hjælpen.

Vil I ikke dele, eller?
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. september 2004 - 17:05 #10
ligemeget med mig du...
Avatar billede flintstone Novice
04. september 2004 - 17:07 #11
Ok så.
Avatar billede 231077 Nybegynder
04. september 2004 - 22:21 #12
hvilket program er det du bruger
Avatar billede 231077 Nybegynder
04. september 2004 - 22:23 #13
det er vigtigt at du ved transparancy sætter Alpha= 0% det er transparant!!!!

håber det hjalp dig lidt på vej... men fortæl mig lige hvilket program det er du bruger
Avatar billede flintstone Novice
05. september 2004 - 12:48 #14
Først brugte jeg Gif2Swf. Det lavede jo bare gif'en om til en swf. Uden dikkedarer.
Så satte jeg swf'en ind i DW og brugte koden i thulstrups link .
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. september 2004 - 13:15 #15
Du kan jo lave gennemsigtig baggrund på din gif... det burde virke (tror jeg)
Avatar billede flintstone Novice
05. september 2004 - 17:53 #16
Har også fundet et prg., som skulle kunne klare det. Det Lview Pro 2004.
Men jeg skal vist lige have sat mig ind i hvordan det virker.
Indtil videre er gif'en/swf'en sat i bero og jeg har slået mig på et andet lille
prg., som hedder AnimFX. Det bruger jeg så til at lave bannere med. Så må det andet
lige vente lidt.
Avatar billede 231077 Nybegynder
06. september 2004 - 10:16 #17
har du peøvet swishmax... det er et ganske udemærket program til at lave flash med og her kan man uden besvær lave transparant baggrund
Avatar billede flintstone Novice
06. september 2004 - 15:55 #18
Det har jeg ikke prøvet, men 100$ er også mange penge, alligevel.