Avatar billede top$ Nybegynder
03. september 2004 - 19:28 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

HP DVD writer 400i i en quicksilver

Hej!

Jeg har en quicksilver 867 dual med panther 10.3.5. Jeg har lige sat en HP dvd writer i den, men jeg har kun kunne brænde en dvd, nu vil den ikke! (jeg bruger Toast 6) Jeg kan se i systemprofil at den ikke er understøttet, og der er ingen drivere på Hp's hjemmeside.
Er det mig der er købt noget lort, eller er der en mulighed for at få den til at virke??!

Jeg håber I kan hjælpe!

Peter
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. september 2004 - 00:22 #1
Åbn din "Systemprofil" ved at klikke på "Om denne Mac" (1. linie under æblet øverst til venstre)

KLIK på "Flere oplysninger..."
KLIK på "ATA"

Hvad hedder din DVD-brænder så indeni skallen af HP-indpakningen.

Du går herhen:
http://www.roxio.com/dvd_forum/index.jhtml

Vælg "Manufacturer" i bjælken og dernæst "Model"
-dette er for at tjekke at Toast understøtter netop din DVD-R

Hvis den ikke gør er der ikke andet for end at vente til der kommer en opdatering af Toast (hent nyeste opdatering)
-eller købe en anden model.

Hvis den gør kan det være 2 ting.

Reparer dine rettigheder således:
Åbn programmet "Diskværktøj"
Vælg din harddisk (klik på samme navn, som du har angivet på ikonet på dit skrivebord)
Vælg bjælken "Førstehjælp" klik på "Kontrollér rettigheder/tilladelser"
-når denne er færdig KLIKKER du på Reparer rettigheder

Prøv så igen.

Forkert placeret jumper på bagsiden af drevet.
-hvis du IKKE kan boote fra din OS X CD - sidder jumperen forkert.

Hvis intet af dette fungerer, har jeg ikke fortjent dine 30 point ! ! !

God arbejdslyst ! ! !
Avatar billede top$ Nybegynder
04. september 2004 - 18:13 #2
Hey aeblenet.

Det er ikke rigtig noget der virker! Jeg kan ikke finde min brænder på roxio.com, og jeg har den nyeste update af toast! Men toast vil gerne finde den, den laver bare brænder fejl!

Jeg vil prøve og sætte den i som slave og se hvad mac'cen siger til det. Jeg har prøvet at ha den i alene, så vil den heller ikke brænde i iTunes. Underligt!

Ellers må jeg jo bide i det sure "apple" :o) og købe en ny!

Eller tak!
Peter
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. september 2004 - 18:55 #3
Sådan kan det jo desværre gå en gang i mellem . . .

Held & lykke emd jagten!
Avatar billede top$ Nybegynder
04. september 2004 - 20:14 #4
Jo tak.

Men nu har jeg lige fundet ud af at jeg sagtens kan brænde på Hp dvd skiver!?!? Men jeg kan ikke brænde på de "sky" skiver jeg har købt. Begge er +R skiver! Kan det ha noget med DVD'erne at gøre???

P
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. september 2004 - 22:03 #5
Ja da.

Det var da det der var i vejen.

Heller ikke alle skiver går i din DVD afspiller (den du har i dagligstuen)

Hvis prisen er for "lav" kan du også regne med at skulle smide 1-2% væk på grund af for ringe kvalitet i fremstillingsprocessen.

Så gik det jo alligevel.
Avatar billede top$ Nybegynder
05. september 2004 - 01:26 #6
ok..

Med hvad så med at bruge DVD+R rllrt DVD-R, er det lige meget? eller er der noget specielt man skal bruge?

P
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. september 2004 - 05:44 #7
Jeg har ikke selv DVD-R (endnu), men det er det samme marked som CD-R og RW.
Bare hold dig fra de allerbilligste du kan finde, da kvaliteten er derefter.

Og køb en ekstra-ekstra dyr skive hvis det er til egne familiefilm.