Avatar billede uranus Nybegynder
03. september 2004 - 10:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NTFS og Fat-32 filsystem på samme Pc

Hej Eksperter - Jeg har købt en ekstern hardisk på 80 Gb som skal bruges til backup af alle mine inscannede negativer !!! Jeg har fået overført 3-4 GB og det har der ikke været nogle problemer i og alt køre som det skal.

Jeg opdager så at den nye eksterne hardisk køre Fat-32 filsystem !!! Min Xp maskine køre ellers NTFS filsystem. Kan der være nogen problemer i dette forhold ??? Umiddelbart køre alt som det skal. Den eneste forskel er at opstarten af Pcen tager noget længere tid når den eksterne hardisk er tilkoblet, men det har sikkert ikke noget med det ovenstående at gøre.

Hilsen Morten
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2004 - 10:51 #1
Du kan vælge at slukke USB Harddisken under opstart, den står sikkert og kigger på om den skal boote på den, hvis du har et nyere bundkort.

Det er intet problem at nogen diske kører NTFS og andre kører Fat32, at de kører Fat32 sikrer du bare at der ikke er nogen problemer når du sætter den over i en anden maskine.
Avatar billede uranus Nybegynder
03. september 2004 - 11:28 #2
Jeg takker for fint svar. Det med at slukke den eksterne for hurtigere opstart, har jeg også er faret.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 12:58 #3
hvad med at konvertere den til ntfs også
Avatar billede uranus Nybegynder
03. september 2004 - 15:06 #4
Hvordan gøres det ??? Jeg kan vel ikke gøre det nu hvor jeg har overført 3 Gb data uden at skaulle slette dem ???
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2004 - 15:49 #5
Prøv at skriv "convert /?" i en kommandoprompt.

Du skal nok lave "convert x: /FS:NTFS"
Avatar billede uranus Nybegynder
04. september 2004 - 21:53 #6
Ok det lyder anvanceret, så jeg lader den blive i Fat32 når det nu ikke betyder noget. Og tak for hjælpen.