Avatar billede sito Nybegynder
03. september 2004 - 10:04 Der er 1 kommentar

Samme udseende uanset brugerindstillinger?

Hej

Kan man sørge for at ens site ser ens ud på alle computere, uanset den skærmopløsning og andre personlige indstillinger brugerne har? Og hvordan skal det gøres?

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 11:51 #1
Der findes faktisk ikke en effektiv metode for at opnå dette 100%. Når du bare tænker på farver, kan du være absolut sikker på, at de ser anderledes ud på forskællige skærme, alt afhængig af skærmkortet, skærmtype, og personlige indstillinger.
Det samme gælder layout.
Interpretation  i browsere er ofte forskellig fra browser til browser, alle browsere kan ikke fortolke alle koderne endda.
Ens egen browser kan have egne instillinger for skrifttype, skriftstørrelse, som sætter visse koder ud af kraft, så optræden af layoutet bliver anderledes end det var meningen.
Det gælder om at konstruere på den måde, så dokumenter er mindst muligt følsomme over for brugerens egen tilpasning.
Dette er dog en stor kunst, og kræver en enorm god kendskab til layout principper og design til skærmen.

Det er hvad der angår html, da du stiller spørgsmållet her.
I Flash kan du i hvert fald opnå et bedre resultat, igen bortset fra i farver.
Mvh /*