Avatar billede zoobear Nybegynder
02. september 2004 - 16:23 Der er 21 kommentarer

Windows Update virker ikke

Hej eksperter!

Hver gang jeg prøver at opdatere mit styresystem gennem Windows Update får jeg en IEXPLORE.EXE -fejl.

Min hijack:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\WINDOWS\System32\smss32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\gwjjrdtj.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Programmer\Browser Hijack Blaster\bhblaster.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\navn\Dokumenter\Progs\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.computercity.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.computercity.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [System Update] C:\WINDOWS\System32\gwjjrdtj.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\hrhee.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.computercity.com
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094114390856
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

På forhånd tak!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. september 2004 - 17:18 #1
Hvis du er hel sikker på at du ikke har spyware/virus, som det lyder til, så prøv at reinstaller IE. (Der er dog enkelte elementer i din LOG som jeg har mistanke til...)

Prøv først at gå i start - kør og skriv "sfc /scannow" uden"" din xp skive skal sidde i drevet.

Virker det ikke, bliver du nødt til at geninstaller din IE.

1: Hent IE 6.0 sp1 først og læg den på skrivebordet. Hent den her: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
2: Klik på Start - Kør, skriv Regedit og klik på OK.
3: Find denne sti : HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} Sikre dig at det er præcis disse numre
4: Højre klik på den streng som hedder >>IsInstalled<< og ændre den fra 1 til 0.
5: Luk det hele ned
6: Dobbeltklik på IE6.0 sp1, som du har liggende på skrivebordet
Så har du en frisk installation af internet explorer.

(Sakset fra [arlet] i andet spm.)

================= eller =================

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#reinstall_ie
Avatar billede zoobear Nybegynder
03. september 2004 - 20:29 #2
det virkde ikke....tror sku jeg har virus/spyware
Avatar billede resist Nybegynder
03. september 2004 - 20:31 #3
Du har virus, genstart og kom med en ny log, så kigger jeg på den.
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2004 - 20:45 #4
Ja vi kan jo kun beklage over for zoobear, at majsmarken stadig ikke fatter en dyt af, hvad der foregår i en log. På trods af, at han har kigget med og kommenteret RIGTIGT længe.

Nu er Resist hos dig, og så er du i gode hænder.
Han vil på bedste vis hjælpe dig med at få renset din maskine.

Jeg kan kun beklage på Ekspertens vegne, at majsmarken bevæger sig i en kategori, han bestemt ikke er ekspert i.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. september 2004 - 21:31 #5
Undskyld... jeg indrømmer at jeg ikke er expert i disse logfiler; skrev også mistanke til... Og ka' godt se det nu...
Forsøgte straks efter at skrive til <arlet> / <fromsej> om det, men kunne ikke komme igennem til min Webmail; jeg var ikke hjemme ved min sædvanlige Outlook... er først kommet tilbage nu...
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2004 - 21:55 #6
Undskyldning accepteret.
Tavlen er ren.
Du gør det sikkert i en god mening, men du skal altså være sikker inden du lægger kommentarer.
Ellers kalder du på os.
Ok?
Avatar billede resist Nybegynder
03. september 2004 - 22:00 #7
Og jeg venter stadig på en ny log fra HijackThis ;-)
Avatar billede zoobear Nybegynder
04. september 2004 - 13:11 #8
Her er den:

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\winupdate.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\smss32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\winsys.exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\system32\ftp.exe
C:\WINDOWS\System32\videosd32.exe
C:\WINDOWS\System32\elojph.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\navn\Dokumenter\Progs\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.computercity.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\hrhee.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lsasss.exe] C:\WINDOWS\lsasss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Security Updates] elojph.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Security Updates] elojph.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094130607726
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 13:57 #9
Nu skal jeg kigge den nye log igennem.
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 14:07 #10
Hent denne engangsscanner: http://www.mwti.net/download/tools/mwav.exe
Du skal bruge programmet senere.

Slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Luk DCom: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\hrhee.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lsasss.exe] C:\WINDOWS\lsasss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Security Updates] elojph.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Internet Services] smss32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Security Updates] elojph.exe

O4 - HKCU\..\Run: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsRegKey update] winsys.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Win32 USB2 Driver] winupdate.exe

----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Find og slet:

C:\WINDOWS\System32\hrhee.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\lsasss.exe >>>> filen (læg mærke til placeringen af filen i mappen Windows og stavemåden – 3 s´er i enden)
C:\WINDOWS\System32\winupdate.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\smss32.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\videosd32.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\elojph.exe >>>> filen

Brug Start > Søg. Find og slet:
winsys.exe

Tag en tur med engangsscanneren mwav.exe – aktiver så den scanner mest muligt.

Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek - tak.

Brug venligst denne nyere version af HijackThis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede zoobear Nybegynder
04. september 2004 - 16:18 #11
Så har jeg gjort som du sagde og her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\navn\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.computercity.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [System Security Updates] elojph.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094130607726
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 16:41 #12
Fix denne  med HijackThis:

O4 - HKCU\..\Run: [System Security Updates] elojph.exe

Genstart i fejlsikret tilstand. Brug Start > Søg. Find og slet:

elojph.exe

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede zoobear Nybegynder
04. september 2004 - 17:13 #13
Her den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\REGSRV32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\win32xp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\navn\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\taskman.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.computercity.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Reg Service] REGSRV32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Win32Xp Updater] win32xp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Reg Service] REGSRV32.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32Xp Updater] win32xp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094130607726
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 17:19 #14
Det var da en genstridig en.

Genstart i fejlsikret tilstand. Fix disse:

O4 - HKLM\..\Run: [Reg Service] REGSRV32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Win32Xp Updater] win32xp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Reg Service] REGSRV32.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32Xp Updater] win32xp.exe

Find og slet:

C:\WINDOWS\System32\win32xp.exe >>>> filen
C:\WINDOWS\System32\REGSRV32.EXE >>>> filen

Genstart normalt og ny log – tak.
Avatar billede zoobear Nybegynder
04. september 2004 - 17:36 #15
Værsgo:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\taskman.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\navn\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.computercity.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Task Manager] taskman.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Task Manager] taskman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Win32Xp Updater] win32xp.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094130607726
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 17:44 #16
Ny angrebsvinkel ;-)

Tryk på Ctrl + Alt + Del
Afslut disse processer: taskman.exe og win32xp.exe

Fix disse med HijackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [Task Manager] taskman.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Task Manager] taskman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Win32Xp Updater] win32xp.exe

Find og slet:

C:\WINDOWS\System32\taskman.exe >>>> filen
Start > Søg: win32xp.exe

Genstart og ny log – tak.
Avatar billede zoobear Nybegynder
04. september 2004 - 18:02 #17
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\ZyXEL Corporation\ZyAIR WLAN Utility\ZyAIR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\navn\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.computercity.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 172.16.1.7:8080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: ZyAIR.lnk = ?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094130607726
Avatar billede resist Nybegynder
04. september 2004 - 19:31 #18
Sådan! Det har du klaret fint ;-)

Din log ser ren ud, og du må slå systemgendannelse til igen og sætte mappeindstillinger tilbage til oprindelige indstillinger.

Hvis du ikke allerede har Ad-Aware, så hent og installer programmet. Opdater det straks efter installationen - inden du kører en scanning. Fjern alt hvad programmet finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Her er et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Hjalp ”kuren”?
Avatar billede zoobear Nybegynder
05. september 2004 - 15:26 #19
Det hjalp ikke en pind. Jeg får stadig IEXPLORE.EXE -fejlen
Avatar billede resist Nybegynder
05. september 2004 - 15:31 #20
Prøv lige at komme med en ny log fra HijackThis - tak.
Avatar billede resist Nybegynder
06. november 2004 - 21:28 #21
Hvordan går det her?