Avatar billede togsverd1985 Praktikant
01. september 2004 - 23:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Firewire udgange og convertere

hej eksperter

jeg har lige fået en Asus M6800Ne som har 1 firewire port men denne port er ikke heeelt udformet som en traditionelt firewire stik gerne vil ha det skal se ud... jeg har en ekstern harddisk der kun bruger firewire med de 2 normale stik i hver ende så jeg ville lige høre om jeg skulle ha et andet kabel eller en converter og hvor man evt. kunne anskaffe sig sådan noget?

på forhånd tak

Christian Togsverd
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. september 2004 - 23:36 #1
Kører harddisken med sin egen strømforsyning? Hvis den gør, så kan du bruge dette kabel: http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-06

Hvis den ikke har nogen strømforsyning, så kan du desværre ikke bruge den, da forskellen på et 4polet og et 6polet firewire stik er, at det 6polede fører strøm med over til enheden.
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. september 2004 - 23:37 #2
Jeg har selv sådan et kabel til en One Tech ekstern harddisk der har sin egen strømforsyning, og det virker ganske upåklageligt på de notebooks jeg har testet.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
02. september 2004 - 10:14 #3
hey det er lige akkurat sådan et kabel jeg skal bruge og ja min LaCie hdd bruger også ekst strøm... tusind tak! :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
02. september 2004 - 10:42 #4
det er bare et åndssvagt sted man kan købe det men points det skal du helt sikket ha! :)