Avatar billede togsverd1985 Praktikant
01. september 2004 - 20:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WLAN og bærbar

hej eksperter,

jeg har lige fået mig en Asus M6800Ne bærbar m. indbygget trådløst netværkskort og skal til at sætte den op på mit lokale trådløse netværk hvor jeg har en Zyxel <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Internet&v=56">Internet</a> <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=Security&v=56">Security</a> Gateway. Kan det passe at jeg skal konfigurere min Zyxel boks før det kommer til at virke og i så fald hvad er så den der standard IP man bruger til at konfigurere den?

Jeg har også prøvet at sætte den til med alm. LAN forb. til Zyxel boksen men lidet hjalp det...

det skal lige nævnes at jeg ikke er 100 meter mester i netværkspilleri...

På forhånd tak

Christian Togsverd
Avatar billede kenp Novice
01. september 2004 - 21:26 #1
ja det skal konfigures inden det vil virke!

normalt kan du sætte din gateway ip-adresse indi en browser, også logge ind i din router også gøre det den vej.
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 22:51 #2
Du bliver nød til at skrive hvad den hedder. Ellers er det lidt svært at finde noget på den...
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
01. september 2004 - 22:55 #3
fandt selv ud af det drenge, skal lige siges det var min stationære der fuckede up da jeg skrev spørgsmålet (den er vist lidt hærget) det beklager jeg.

ha det godt

Christian
Avatar billede kenp Novice
01. september 2004 - 22:56 #4
ja du har massere af spyware sikkert ;)
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 22:56 #5
men det ser ud til at ZyXEL normalt bruger 192.168.1.1 til deres routere, så hvis du giver din PC en statisk ip på 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0, så skulle der være hul igennem.

den kan resettes ved at slukke for den, holde den lille knap der sidder bag på routeren inde, og holde den inde mens du tænder for den. vent 5-10 sek og slip knappen. så er ip og password resat. password er nu 1234. men pas på hvis du ikke har dine ISP oplysninger.
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 22:56 #6
nå der var jeg for langsom ;-)