Avatar billede nash7 Nybegynder
01. september 2004 - 18:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC med opstartsproblemer!!

Hejsa,

Min pc er begyndt at opføre sig underligt!! I går da den bare stod og var tændt med Outlook åben gik den pludselig kold og frøs mens lampen for at harddisken læser/arbejder lyste!! Jeg slukkede så for den, med det resultat at den ikke ville starte op igen - jeg prøvede at starte i safe mode og i normal tilstand men hvergang den når til startbilledet med Windows XP og den blå "Kitt streg" så starter den forfra..

Efter at jeg lod den stå stille i 2 timer prøvede jeg igen og så startede den op uden probs... Her i dag gjorde den så det samme efter at have været tændt i 2-3 timer..

Nogle ideer til hvad der kan være galt?? Jeg har åbnet kabinettet og intet lugter specielt varmt/brændt og jeg har støvsuget blæserne og sikret mig at de kører..

Need some help on this :o)
Avatar billede mkp Nybegynder
01. september 2004 - 19:07 #1
Hvad står der i din bios til CPU maks temp ? Hvilken cpu har du?
Har du inst. noget for nylig? Har du OC noget ?
Avatar billede nash7 Nybegynder
01. september 2004 - 19:14 #2
Hmmm jeg må erkende at jeg ikke er den helt store pc-haj..

Min cpu er en 1800 mHz P4
Jeg har ikke installeret noget i meget lang tid og intet er clocket..
Avatar billede nash7 Nybegynder
01. september 2004 - 19:27 #3
Har lige fået sparket liv i den igen, men det holdt ikke længe!! Nu har jeg en blå skærm med følgende meddelser:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Og så en masse bla bla bla...

Technical information:

*** sTOP: 0x00000077 (0xc000000e, 0xc000000e, 0x00000000, 0x0079A000)

Beginning dump of psysical memory

Nogle der ved hvad det kunne være??
Avatar billede vejmand Juniormester
01. september 2004 - 20:01 #4
Avatar billede mkp Nybegynder
01. september 2004 - 20:54 #5
Har du prøvet at formatere? Ellers prøv at resette bios, hvis du ved hvordan man gør, har du prøvet at udskifte noget hardware for at se om det er noget af det der er beskadiget? Prøv evt. ram.
Avatar billede xcc.dk Nybegynder
01. september 2004 - 23:48 #6
Det kan umidbart være 2 ting 1. Din harddisk bliver for varm, 2. At der er sket en windows system fejl, denne kan rettes ved at bede windows reparere installationen ( Så forsvinder programmer og deslige ikke) det plejer at virke. Held og lykke med det
Avatar billede nash7 Nybegynder
01. september 2004 - 23:56 #7
Tak for svarene so far!!

Jeg prøver at skifte mine ram i morgen..

--> xcc.dk Hvordan for jeg windows til at reparere installationen når jeg har problemer med i det hele taget at få åbnet xp??

De gange jeg har haft held til at få startet xp går den som regel ned igen efter et stykke tid...
Avatar billede nopsen Ekspert
02. september 2004 - 00:02 #8
jeg tror mere på at det er fejl på harddisken, prøv at teste den først.
Avatar billede nash7 Nybegynder
03. september 2004 - 01:16 #9
Har skiftet mine ram og det hjalp ikke!!

I dag lykkedes det mig dog at have den tændt i lidt over 1 time i safe mode så jeg kunne få brændt diverse ting ud af den i tilfælde af at HD er fucked up!!

Hvis andre har input/gode ideer så bare kom med dem :o)
Avatar billede nopsen Ekspert
03. september 2004 - 04:23 #10
prøv at kør en test på din harddisk, brug producentens eget.. hvis det er en IBM skal du bruge dette:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
hvis det er en Maxtor skal du bruge dette:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/?epi_menuItemID=3c67e325e0a6b1f6294198b091346068&epi_menuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&epi_baseMenuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22
skulle det være andet og du ikke lige ved hvad du skal bruge, siger du bare til.
disse programmer laver en boot-diskette, som du booter på og så vælger du full test.
Avatar billede nash7 Nybegynder
13. september 2004 - 11:15 #11
Tak til alle for hjælpen, det viste sig at HD var gået kold så den er nu skiftet..

Tak for hjælpen :o)