Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
01. september 2004 - 15:07 Der er 7 kommentarer

Visning af raport

Jeg har lavet en raport der dimensionsmæssigt ikke er vildt stor, vi er i nærheden af 4x10 cm...ca som et visitkort... når man laver printout preveiwm eller snapshot view..eller kort sagt, når den skal vises er det A4 selvom dimensionerne for raporten er sat til mindre..hvordan får jeg access 2k til kun at vise raportens faktiske størrelse
Avatar billede falster Ekspert
01. september 2004 - 16:07 #1
Du kan bruge Sideopsætning - Side - Papirstørrelse. Umiddelbart kan jeg ikke se en brugerdefineret mulighed, men der er dog nogle, der er mindre end A4.
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
01. september 2004 - 22:12 #2
Det er ikke helt det jeg søger. Det jeg vil have fat i er hvordan jeg hardkoder min sideopsætning i vba
Avatar billede falster Ekspert
02. september 2004 - 09:16 #3
OK - men gad vist om man, når det er VBA, kan kode andre end de muligheder, som den almindelige GUI giver. Det vil jeg også gerne vide. Så jeg abonnerer fortsat.
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
02. september 2004 - 09:19 #4
Det var præsis det jeg tænkte...men ikke så meget på om udskriften bliver på A4, for det er for såivdt lige meget, men visningen vil jeg godt kunne styre - for det er jo trods alt kun grafik
Avatar billede mugs Novice
02. september 2004 - 09:39 #5
Hvis det er visningen du tænker på (100% eller 50%), kan du bruge ZooomControl. Jeg mener også det er muligt at styre printeren med en VBA-kode f,eks om der skal udskrives i Landscape eller Portrait. Men det er ret omfattende, og jeg er ikke sikker på, at jeg har koden her på arbejdet.
Avatar billede falster Ekspert
02. september 2004 - 09:41 #6
Jeg fandt denne

http://www.fabalou.com/Access/Reports/PageSizeChanger.asp

ved at søge på access +vba +module +page +size
Avatar billede vb-wanna-b Nybegynder
02. september 2004 - 10:01 #7
Det er ikke zoom jeg tænker på, men at visningen bliver tilpasset til den faktiske størrelse på rapporten..i dette tilfælde 4x10cm, jeg kan ikke vælge en cutomized setting på pagesize i access..og jeg her ikke umiddelbart den rette fantasi til at kode det, (hjælpe filen er heller ikke viiiildt god der..og nettet har jeg heller ikke kunne finde noget på (mugs)
jeg kigger lige på dit link (falster)