Avatar billede krusnof Nybegynder
01. september 2004 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværket.

Jeg har en bærbar med a,b,g-netværk, en tråløs hub (108 mbit netværk) og en stationær med b,g-netværk.
Jeg ville gerne have det hele til at køre trådløst, men det gør det langt fra.
Den stationære vil fra starten af slet ikke installere det trådløse kort. Jeg har skiftet fra PCI til PCI uden held, så jeg tror det er et DOA. Nå men det er ikke det der er galt. Den kan godt gå på nettet via kabel, og har netværk via dette til en anden stationær.
Den bærbare kan sagtens gå på vores 2 forskellige internet (1 mbit og 10 mbit) - det ene via kabel, det andet via trådløst. Hvis jeg sætter et kabel kan den også gå på det anden net, men den vil ikke se de andre computere og omvendt.
HVORFOR?
Den vil simpelthen ikke få forbindelse til nogen andre en sig selv, og jo så går det gladeligt på nettet.
Forresten, så synes jeg heller ikke at den har 10 mbits hastighed. Det er der andre trådløse enheder her der vil, men ikke den?!!

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede benneharli Juniormester
01. september 2004 - 18:37 #1
Jeg tror du bliver nød til at lægge en lille tegning. Det virker lidt rodet. En ting jeg dog kan sige er, at der skal være reson i ip-adresserne. Det vil sige at hvis accesspointet sidder på netværk med pc'er der får IP fra DHCP, skal du sørge for at accesspointet har IP i den range der bliver uddelt IP'er i.
Avatar billede ballsic Nybegynder
03. september 2004 - 11:46 #2
Står alle trådløse enheder til at køre på samme kanal? hastigheden på trådløst netværk, afhænger af omgivelserne. bla. om signalet skal omkring hjørner, gennem ruder, vægge og store vandsamlinger (akvarier\vandvarmere). ikke mindst er der en masse signaler i luften, fra trådløse tlf./mus/keyboards samt radiosignaler.
Avatar billede krusnof Nybegynder
10. september 2004 - 16:32 #3
Nu får alle computere trådløse netkort, og det vil hermed løse problemet. Tak for jeres bud...