Avatar billede michaelashken Nybegynder
01. september 2004 - 10:58 Der er 3 kommentarer

Mærkelig rendering af lister

Jeg har nogle lister som jeg har puttet ind i nogle div kasser. Problemet er at en gang i mellem rendere browseren ikke alle list punkterne. Nogle gange er det kun discen der mangler, andre gange er det også tekst der er forsvundet.

Er der nogen der har oplevet det samme og kender til en løsning?
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. september 2004 - 12:51 #1
Kan du ikke komme med et link til en side som fejler?
Avatar billede michaelashken Nybegynder
01. september 2004 - 12:55 #2
Det forekommer på www.sj-nyheder.dk i højre menuen. Det sker dog ikke altid.
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2004 - 06:53 #3
<ole>

Listerne er det mindste problem. Hvis du ser siden i en browser, der i rimelig grad overholder W3C-standarderne, vil du se, koderne indeholder mange og langt værre fejl.

En god start er denne DTD:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
der får IE til at overholde CSS-standarden nogenlunde. Så er du mere sikker på, at det, du ser i IE også ser sådan ud i andre browsere

/mvh
</bole>