Avatar billede tcpip Nybegynder
31. august 2004 - 16:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer man i gang med TYPO3?

Hej

Jeg vil gerne prøve at lave hjemmeside med CMS-systemet TYPO3. Jeg har downloadet den danske brugermanual, men jeg syntes ikke rigtigt at jeg finde ud af hvordan man får det hele på nettet. Det er som om at jeg mangler det allerførste der skal ske, før at man kan komme i gang med at konstruerer sin hjemmeside online.

Jeg har tidligere arbejdet med et ASP-baseret CMS-systemet og det virker som om at det er nemmere at komme i gang med!! Kan min opfattelse være fordi at jeg ikke har fået den rigtige info angående TYPO3. Er der nogen der kan hjælpe min med at komme i gang med TYPO3.

Mvh.

Morten
Avatar billede alvion Nybegynder
31. august 2004 - 21:29 #1
Typo3 er et kompliceret system, som dækker mange behov. Men indlæringskurven er også stejl.

Jeg vil foreslå at du downloader og installerer en af "pakkerne". Det er forskellige udgaver af Typo3, hvori der er inkluderet moduler og start-data afhængig af dine behov.

Prøv først med den pakke, der hedder "QuickStart package". Du kan finde den og de øvrige pakker her:
http://typo3.org/download/packages/
Avatar billede tcpip Nybegynder
01. september 2004 - 14:22 #2
Jeg har prøvet "QuickStart package", men jeg syntes "bare" at den fortæller om alle de funktionaliteter som TYPO3 indeholder og ikke om hvordan man kommer i gang helt fra bunden med et nyt projekt.
Avatar billede alvion Nybegynder
01. september 2004 - 21:43 #3
Du skal nok tage fat i en af mailing listerne så...
http://lists.netfielders.de/cgi-bin/mailman/listinfo

Det er som sagt ikke det nemmeste CMS at komme i gang med. Det er ikke nok at skimme manualen. Du skal læse den grundigt igennem. Jeg vil nok også foreslå den engelske, den er vist nok grundigere.
Avatar billede tcpip Nybegynder
31. januar 2005 - 11:42 #4
Jeg slutter her...tak for jeres kommentar