Avatar billede jimse Nybegynder
31. august 2004 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klippe et billede ovalt

Jeg har et almindeligt billede *.bmp som jeg gerne skulle kunne klippe ovalt. Standard er det jo firkantet, men kan det lade sig gøre at lave det ovalt?
Avatar billede locturian Nybegynder
31. august 2004 - 14:31 #1
Ja, du kan jo finde et billed behandlingsprogram som Photoshop eller Paint shop pro - De kan findes i demo udgaver www.adobe.com og www.jasc.com...

I de programmer kan du finde værktøjer til at manipulere dine billeder...
Avatar billede jimse Nybegynder
31. august 2004 - 14:35 #2
Findes der noget freeware? Ellers vil jeg lige prøve noget af det du henviser til.
Avatar billede milter Ekspert
31. august 2004 - 14:46 #3
Hvis du har en skanner eller printer, er der stor sandsynlighed for, at der på den CD, der fulgte med, ligger et billedbehandlingsprogram. Prøv at kigge efter.
Avatar billede jlennart Nybegynder
31. august 2004 - 16:20 #4
Du kan også gøre det i Microsoft Photo Editor (standardprogram i Windows), selvom mulighederne er ret begrænsede i forhold til fx Photoshop. Under "Image" vælger du "Crop..." og under "Crop margins" sætter du markeringen i "Oval". De hvide hjørner kan du evt. komme af med ved at vælge hvid som "Transparent color" under "Tools" og gemme billedet som tif-fil.
Avatar billede jimse Nybegynder
15. september 2004 - 11:19 #5
Uuuuuups!

Jeg havde helt glemt at jeg ikke havde gjort spørgsmålet færdigt.

Undskyld rigtig mange gange.