Avatar billede bigilo Nybegynder
31. august 2004 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Encrypt Script, Så bruger ikke kan læse i den, men godt køre det

Hej,

Da jeg arbejder på at skrifte password på en masse computere, på en gang, vil jeg gerne have at der køre et script ved login.
Det script skal så ændre password for en lokale administrator.
Men den alm bruger skal ikke kunne se hvad passwordet bliver sat til.

En at de muligheder jeg er tænkt på, er at kryptere filen, eller måske at hente passwordet fra en txt fil, som brugeren ikke kan læse. men ved ikke helt hvordan det vil gå.

Er der nogle der ar arbejdet med sådan noget får, og måske har nogle gode idéer?

Eller Er der nogle der ved hvordan man kryptere et vbscript?
Avatar billede philox Nybegynder
31. august 2004 - 12:25 #1
Avatar billede philox Nybegynder
31. august 2004 - 12:27 #2
en -> end
Avatar billede bigilo Nybegynder
31. august 2004 - 13:32 #3
kan ikke få det til at virke i en vbs fil.... måske er det bare mig, man kan ikke..
Avatar billede philox Nybegynder
31. august 2004 - 17:31 #4
Kan du ikke uddybe lidt? :-)
Jeg er ikke sikker på at det virker i win9x-serien
Avatar billede bigilo Nybegynder
01. september 2004 - 09:26 #6
OKay, du skal vist bare have dine point.. Det var bare mig der ikke forstod det...

Tak for hjælpen
Avatar billede bigilo Nybegynder
01. september 2004 - 09:45 #7
OKay... viste det lige til en og så gik der ca et minut, og så have han decoded det.
Så det er vist ikke den bedste løsning.
Avatar billede philox Nybegynder
01. september 2004 - 18:12 #8
Alt efter om computerne står sammen geografisk, så er den sikreste måde nok at lave dit script og så selv logge ind en gang per maskine. Så længe kodeordet bliver sendt/modtaget er det jo bare et spørgsmål om at være "nysgerrig" nok :-)