Avatar billede speedytech Nybegynder
31. august 2004 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Winnt.sif - Ang. Netkort driver.

Jeg føler efterhånden at jeg prøvet næsten alt, men jeg kan bare ikke få det til at virke.. Jeg har lavet en winxp uk m. sp2 samt en winnt.sif hvor der er en masse ting som ikke bliver installeret, og opsætning mm. virker fint.
Men idéen var endeligt at den skulle logge på et domain. Men da jeg ikke kan få det til at virke med at den selv skal installer netkorts driveren til netkortet er det jo lidt svært..

Jeg har et intel netkort i maskine og har oprettet \i386\$oem$\$1\drivers\BCM570x

Og det er den rigtige Intel driver til mit netkort..

Jeg har osse lavet
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    DriverSigningPolicy=Ignore
    OemPreinstall=Yes
    OemPnpDriversPath=\drivers\BCM570x

i min winnt.sif..

Men det virker stadigvæk ikke, hvad mangler jeg .. Jeg har prøvet at følger div. guider, men kan ikke helt forstå dem. Håber at der er nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2004 - 10:58 #1
Dit netkort et ikke et Intel, men et Broadcom...

I flg. nedenstående artikel, kan man ikke bruge 3. part drivere til denne installations type...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314459

Men så alligevel: Det er nok fordi MS mener at man ikke selv laver sin CD :-)

Problemet kan ligge i den måde som driverens .inf fil er konstrueret på. Jeg måtte selv engang patch en driver til en IDE RAID controller for at det virkede (godt nok som RIS installation, men princippet er det samme).

Se evt. denne her guide: http://www.spc.org.nc/it/TechHead/unattended_install_of_third_part.htm
og læse gerne det sidste link til MS, hvis du mener du skal i gang med noget lignende...

/JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
31. august 2004 - 11:02 #2
En anden mulighed er: Kontakt Broadcom support og hør om der er nogle issues i forbindelse med en unattended installation...
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. august 2004 - 12:06 #3
her er Unattend.txt fra Asus driver cd.

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    OemPnPDriversPath=\drivers\BCM570X
    TargetPath=\WINNT
    DriverSigningPolicy=Ignore
    Filesystem=LeaveAlone
    OverwriteOemFilesOnUpgrade=No

;  This switch prevents the user setup dialog from running when XP
;  starts for the first time.
    UnattendSwitch=Yes

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    AutoLogon=Yes
    AutoLogonCount=1
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=4
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    FullName=Computer1
    OrgName=CompanyName
    ComputerName=Computer1
;  PRODUCT ID is required for most installations.
    ProductID="xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx"

[GuiRunOnce]
      ; Comment the following lines if you did not use BDRVCOPY to copy the
      ; driver files to the installation media.
      ; *** command to install the drivers from the driver media
      ;Command0="c:\drivers\BCM570X\BW2KUPD.exe c:\drivers\BCM570X\b57w2k.inf"
      ; *** command to install Management Applications - uncomment to install Management Applications
      ;Command2="c:\drivers\BCM570X\setup /s "

[Identification]
    JoinWorkgroup=WORKGROUP
;  *Use the following for a domain installation
;    JoinDomain=MYDOMAIN
;    CreateComputerAccountInDomain=Yes
;    DomainAdmin=Installer
;    DomainAdminPassword=install

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

og her er bdrvcopy.txt:
                          Broadcom Corporation
                          16215 Alton Parkway
                          Irvine, CA 92619-7013

                              Release Notes
                              March 29, 2002

Windows XP Unattend Install Instructions
========================================

I. Introduction

    The unattend installation of Windows XP is achieved by setting the
    options in the Unattend.txt file.

II. Setting up an Install Directory on the File Server

    The server must be setup with a distribution folder that holds the required
    Windows XP files and which clients can reach when connecting via TCP/IP or IPX.
    For examples in this bdrvcopy.txt use the network share C:\Image.

    To prepare the distribution folder:

          1. Copy the \I386 folder from the Windows XP CD to C:\Image.
          Use Explorer, Winfile or XCOPY in order to maintain the same
          directory structure as on the CD.

        2. Copy driver files from the Broadcom CD (found in \Windows.NET32\Driver)
          into the shared directory C:\Image.

    3. Copy the \Unattend and \Update folders from the Broadcom CD in to the
          shared directory C:\Image.

    4. CD to Unattend directory.

    5. Run "BDRVCOPY.BAT ..\I386 XP" to create the driver install directory
          structure and copy the driver files to it.

          Make folder beneath the \I386 as follows:
        \$oem$\$1\drivers\BCM570X

III. Deployment Methods

    1. Make sure that you have a copy of a network bootable MS-DOS floppy that will
      connect the client system to the C:\Image directory on the File Server.

    2. Map the network share c:\Image to Z: on the client system.

    3. CD to Z:\I386 directory and run the command:

      winnt /u:z:\I386\unattend.txt /s:z:\I386 /t:c
      (where z: equals mapped drive)
..

Jeg forstå det ikke helt endnu..
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
02. september 2004 - 01:11 #4
Jeg mener at kunne huske noget om at .inf og .sys filerne også skal ligge i i386 biblioteket for at kunne bruges i den textbaserede del af setup.
Avatar billede speedytech Nybegynder
05. september 2004 - 15:14 #5
Da jeg ikke lige kunne få det til at virke, mener jeg ikke at du skal have fuld point.. Men du får halvdelen.