Avatar billede scrambler Nybegynder
31. august 2004 - 07:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ukendt konstant download

Pludselig i går kunne jeg se på programmet DU Meter at der var en konstant download på ca 20 kb/sek. Efter at have lukket alle programmer, var den der stadig. Ifølge min firewall (Sygate) og 3Coms diagnosdics, var der ingen aktivitet overhovedet og det samme ifl. Windows egen netværkaktivitet indikator. Jeg prøvede så at afinstallere DU Meter og ligge den ind igen, men med samme resultat. Jeg har prøvet at frigive IP adressen så jeg ingen har, men downloaden fortsætter og det er den eneste protokol jeg har installeret. Jeg har også disabled alt LAN deling, både på windows sharing niveau og på firewallen. Den eneste måde jeg kan stoppe den på er ved at hive netstikket ud. Sætter jeg stikket i mit andet netkort (forsøgte jeg for at få en anden MAC adresse) genoptager den også bare "overførslen".
Da jeg kører dual boot mellem 2000 og XP, startede jeg XP op hvor der er en anden installation af DU Meter og der gjorde den præcist det samme. Aktivitetslyset blinker i en fast rytme på netkortet, men det har det gjort lige siden jeg er begyndt at køre på kollegiets netværk så det kan heller ikke rigtig afsløre noget for mig.

Nogen forslag til hvad der kan lave denne umiddelbart transparente trafik? Vil i det mindste mene det ikke tyder på at være virus/spyware e.l. Kan I anbefale et program der virkelig afslører ALT trafik så jeg kan få konstateret om der rent faktisk forlader noget eller det er DU Meter? På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede skau Nybegynder
31. august 2004 - 07:45 #1
kan det måske være mange broadcasts fra en anden maskine på jeres net ?
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
31. august 2004 - 09:07 #2
du kan hente en knoppix cdrom fra knopper.net,

Det er en linux der kun kører fra cdrommen af, så kan du starte Tcpdump, eller iptraf, som viser ALT trafik som du kan se,
Avatar billede scrambler Nybegynder
01. september 2004 - 23:00 #3
Hmm, på mystisk vis er problemet gået i sig selv igen. Selv efter at have stået slukket om natten, var det stadig om morgenen, men om aftenen var det væk og jeg har ikke set det siden. Det er muligt der er tale om en maskine der broadcaster ekstremt meget, men ligefrem som skulle indikere 20 kb/s? Det lyder af utrolig meget.

Hvis I begge gider smide et svar så ik kan få nogle point som tak for hjælpen...
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
02. september 2004 - 07:08 #4
svar
Avatar billede skau Nybegynder
02. september 2004 - 07:13 #5
Jeg var ikke til nogen hjælp - behold du bare dine point - eller giv dem til xeno.....