Avatar billede kwesth Nybegynder
01. marts 2001 - 05:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To virusprogrammer

Jeg har købt en ny Compaq PC, hvor der er preinstalleret et Mcfee virusprogram. Jeg vil hellere fortsætte med mit Norton virusprogram, bl.a. fordi det er en dansk udgave.
Er det muligt samtidigt. Eller skal og kan jeg afinstallerer det indlagte Mcfee program. Eller er jeg nødt til at leve med Mcfee ?
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:01 #1
Jeg vil anbefale dig at slette din Mcfee !
Avatar billede dana Nybegynder
01. marts 2001 - 06:01 #2
Du kan godt afinstallere McAfee og installere Norton. Har selv gjort det på samme måde.
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:02 #3
Men det er smag og behag hvilken af de 2 programmer du ønsker - jeg kan bare ikke anbefale dig at gøre begge på samme tid.
Lad os sige du har sat dine antivirus prog. til at scanne mail og exe prog. så vil du miste utrolig mange systemresourser osv.
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:05 #4
Om hvorvidt der opstår konflikter er ikke sikkert, men det svarer til at du be´r 2 hold vagter gå den samme route om og om igen og det kræver planlægning og tid og penge - det skal du så bare omstille til din PC *GGG*

Desuden kan Mcfee finde enkelt vira/virus osv som Norton ikke kan og omvendt, men i sidste ende finder de nok frem til dem, hvis du måtte få en virus (7-9-13)
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:05 #5
*LOL*

Slået dana med 29 sek. *GGG* Sorry
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:06 #6
Desuden - du kender din Norton er er tryg ved den - så bare bliv ved med at bruge den.
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:10 #7
Og du kan godt afinst. din Mcfee :-) (du spurte jo om man skal og kan) *s*
Avatar billede manon Nybegynder
01. marts 2001 - 06:11 #8
Jeg kørte Panda før, men er absolut tilfreds med min Norton - den fanger de inficerede mails ret hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2001 - 07:13 #9
Man skal normalt ikke køre med 2 virusscanner. Nogle scannere gør endda opmærksom på, at der findes andere, eller der har været andre virusscannere på ens maskine. Der findes dog en enkel virusscsnner hvor man skriver, at den kan køre sammen med Norton og Mcafee. Den findes bl.a  på www.winfiles.com. Endvider kan man godt foretage onlinescan, med de fleste virusscanner, dog ikke med e-safe, da dette virusprogram i ny udgave er blevet yderligere udbygge med forbedret firrewall, som gør at onlinevirusscanner ikke kan downloades på ens maskine. Man kan ikke engang gå i netbank, uden at slå esafe fra.