Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
30. august 2004 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

USB 2.0 stik døde?

Jeg har en Dell Inspiron 5100. Til den er det købt et XP home editon, som mine usb porte virker fint med. men jeg har så en xp pro som er lidt ældre, men den vil jeg hellere have, og den er inde nu. Men så er stikkene døde...Jeg tror på at det ville hjælpe på mit problem hvis der var en der havde driveren til "Intel 82801DB/DBM USB 2.0 Enhanced host controller 24CD" liggende, da jeg har en pc magen til med xp home på. hvis jeg kunne kopiere dens drivere over på min med xp pro på, ville det også være fint, jeg ved bare ikke om en sådanne funktion eksistere. jeg har også prøvet at lave en gem/load funktionen som er på cd´en, hvis man skal formatere, hvor jeg har gemt alle inf og dll filer, men dog uden held...Håber i kan hjælpe mig...
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2004 - 17:36 #1
Jeg mener at du skal opdatere med SP1 inden usb virker, ser lige om jeg kan finde noget.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2004 - 17:37 #2
Kig her http://www.usbman.com/winxpusbguide.htm der er et afsnit med Microsoft USB Update for Windows XP SP1

så du skal lige have din xp opdateret.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
30. august 2004 - 18:23 #3
Jeg kan ikke installere SP1, den siger at filen ./././.atapi.sys er i brug..Og på den der side siger den at det er det forkerte sprog...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. august 2004 - 18:55 #4
atapi.sys filen omdøber du bare. Den bliver genskabt af SP1 installationen og du kan hente den engelske sp2 og danske sp1 her: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
30. august 2004 - 19:04 #5
Så downloader den..Jeg skriver tilbage om 1 time
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2004 - 19:07 #6
Du skal installere SP1 før du kan installere den ande fil, jeg ser lige om jeg kan finde et link til en dansk udgave af den.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2004 - 19:09 #7
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
31. august 2004 - 22:46 #8
NU har jeg installeret det, og nu virker mit usb, men nu fryser min process linie i små intervaller..? hvad kan dette skyldtes..det var ikke før updaten af sp1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2004 - 00:16 #9
Du kan finde dine drivere her:
http://support.dell.com/support/downloads/devices.aspx?c=us&cs=04&l=en&s=bsd&SystemID=INS_PNT_P4_5100&category=0&os=WW1&osl=EN

Mht hvorfor proceslinien fryser, så er jeg ikke sikker på hvad dette skyldes, men prøv at opdatere dine drivere og se om ikke problemet forsvinder.
Som minimum mener jeg du skal downloade og installere:

Intel Mobile Chipset
Synaptics Touchpad
Dell Notebook System Software
og
ATI Mobility M7
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
01. september 2004 - 15:28 #10
Okay, så er det tid til point, tonnybrandt, hvis du vil lægge svar, så får du da også del i dem...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2004 - 15:34 #11
Her kommer i så fald et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. september 2004 - 23:36 #12
Takker for point :)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 11:47 #13
Jeg takker ligeså :-)