Avatar billede tortur Nybegynder
30. august 2004 - 16:10 Der er 18 kommentarer

Google.com, samme funktion.

Hey eksperter!

Hvordan laver man sådan en funktion som google har hvor når man søger finder den siderne på nettet, og opstiller dem efter realitet?

/tortur
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2004 - 16:15 #1
Dette er ingen let opgave, men på http://www.webmasterworld.com erder et forum for folk der roder med egen søgemaskine. Du er nødt til at oprette en profil, men det kan du roligt gøre, der følger hverken spam eller andet skidt med og forumet er meget seriøst
Avatar billede tortur Nybegynder
30. august 2004 - 16:19 #2
Har nemlig set andre gøre det i PHP..
Avatar billede tortur Nybegynder
30. august 2004 - 16:19 #3
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2004 - 16:39 #4
Avatar billede taskmgr Nybegynder
30. august 2004 - 16:51 #5
Hvis det er fulltext søgning du mener, så har jeg skrevet lidt om emnet:
http://rostved.net/articles/?a=2 (den er ikke så dybdegående, men måske kan du bruge den som supplement til coderdk's link)

Hvis deu leder efter noget der kan "parse" resultater fra google, kan du kigge på http://codewalkers.com/contests/2002-04-13/
Avatar billede tortur Nybegynder
30. august 2004 - 20:55 #6
Men gider jo ikke parse resultater fra google så er det jo nærmest heller ikk ens egen søge maskine, men nærmest en kopi ;o)
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2004 - 21:14 #7
Men der er jo heller ikke noget bedre end google ;) Anyway, google har et API man kan bruge, det er ikke nødvendigt at parse deres resultater: http://www.google.com/apis/
Avatar billede taskmgr Nybegynder
30. august 2004 - 22:54 #8
tortur, søgningen på http://frace.dk/ fanger resultater fra google.
Avatar billede tortur Nybegynder
31. august 2004 - 16:59 #9
Hvordan ved du det?
Desuden er det ikke også ulovligt?
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2004 - 17:48 #10
tortur, det tror jeg det er, med mindre at man bruger google's API til det...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. august 2004 - 19:57 #11
Det er bare mit umiddelbare gæt, da de kommer med præcis de samme resultater ;) Jeg tror ikke det er ulovligt. Man emulerer jo sådan set bare en browser.

Hvis det bruges kommercielt er det nok noget helt andet naturligvis.
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2004 - 20:44 #12
taskmgr, Hvis du nu parsede www.politiken.dk, og præsenterede det hele i dit eget layout, og fjernede alle referencer til politiken - sådan at alt fremstår som noget du selv har lavet; så tror jeg politiken ville synes at det var ulovligt :P
Hvis politiken havde et RSS-feed, eller lign. ville det være fint nok.

Men det kan jo være at ejeren af frace.dk bruger google's API, men synes stadig det er lidt plat, at han ikke skriver noget om det; det fremstår jo som noget han selv har lavet.
Du kan ikke gå helt galt i byen med google's API
Avatar billede taskmgr Nybegynder
31. august 2004 - 20:54 #13
Jeg er slet ikke sikker i min sag :) Det er meget muligt at du har ret, men jeg mener nu der er en væsentlig forskel på dit eksempel og så det vi kom fra :)
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2004 - 21:29 #14
Det er muligt; jeg kan dog ikke se hvori forskellen ligger ;)
Avatar billede tortur Nybegynder
05. september 2004 - 18:18 #15
hehe.. Men der er ingen der har et kode eksempel?
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2004 - 20:13 #16
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2004 - 20:13 #17
Men husk du skal lave en konto hos google ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. december 2004 - 14:33 #18
Fik du det løst?