Avatar billede dortecat Nybegynder
30. august 2004 - 15:29 Der er 12 kommentarer

Langsom tekst i word

Jeg kan ikke se den tekst jeg er ved at skrive, før flere sekunder efter at jeg holder op med at taste. Problemet er pludselig kommet. Jeg har afinstalleret Office 2000 Premium og derefter geninstalleret det, men det hjalp ikke. Jeg har (selvfølgelig) ikke problemer i tekstfelter på nettet - kun i Word. Meget irriterende - hjælp! Mit styresystem er Windows 98 - har som sagt ikke haft problemer tidligere.
Avatar billede overchord Nybegynder
30. august 2004 - 15:35 #1
Det lyder umiddelbart som om du evt har andre processer koerende samtidigt som bruger meget processor tid saa word "indhenter" foerst efter et stykke tid. Har du evt scannet for spyware og andet skidt.
Avatar billede dortecat Nybegynder
30. august 2004 - 15:41 #2
Nej det har jeg ikke... hvordan gør jeg det?
Avatar billede overchord Nybegynder
30. august 2004 - 15:47 #3
proev evt at hente programmet adaware (soeg i google f.eks) og scan din computer med det. Hvis du ikke har gjort det foer vil den temmeligt sikkert komme med en masse filer som er potentielt spyware eller unoedvendige og som kan goere din computer langsom.
Avatar billede hcma Novice
30. august 2004 - 17:07 #4
prøv dette i første omgang  http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Derefter:  Diskoprydning, Defragmentering, Scandisk
Avatar billede dortecat Nybegynder
30. august 2004 - 20:04 #5
Hej. Jeg har nu kørt adaware på min pc + diskoprydning. Og det hjælper stadig ikke... Nogle bud?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2004 - 00:19 #6
Der kan være flere grunde, en af dem er at filen gemmes automatisk hvert x antal minutter, og hvis filen er stor, kan det godt virke på den beskrevne måde. Hvis det ikke er det, så omdøb din normal.dot, så Word selv danner en ny. Har du makroer, autotekster o.s.v. i den gamle normal.dot, så husk at flyt dem over i den nye.
Avatar billede dortecat Nybegynder
31. august 2004 - 11:58 #7
Jeg har problemet allerede når jeg starter med at skrive i en nyt dokument. Desværre ved jeg slet ikke hvad du mener når du siger omdøb min normal.dot ... kan man få lidt mere hjælp? På forhånd tak...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
31. august 2004 - 19:38 #8
Normal.dot er den skabelon som word anvender, hver gang du beder om et blankt stykke papir.
Word kigger på de indstillinger der er gemt i Normal.dot - f.eks. skrifttype, linieafstand, specielle værktøjslinier m.v. og opretter så en fil baseret på de indstillinger. Nogen gange kan der gå koks i filen, og det kan være nødvendigt at slette/omdøbe den for at få Word til at opføre sig ordentligt. Hvis programmet ikke kan finde en skabelon, der hedder Normal.dot, opretter den automatisk en ny, så der sker ikke noget ved at fjerne den.

Du kan enten søge efter filen, eller åbne Word. Vælg Funktioner -> Indstillinger. Klik på fanen Filplaceringer. Her finder du et punkt der hedder Filtyper - Word fortæller dig her hvor den gemmer skabeloner, hvor du vil gemme dine filer osv.
Skabelonerne kunne f.eks. ligge i C:\Documents and settings\dit brugernavn\Applikation data\Microsoft\skabeloner HVIS du bruger Windows XP

Når du har fundet ud af hvor skabelonen ligger, så åbn fx en stifinder og klik dig frem til placeringen. OBS Word må ikke være åben når du omdøber Normal.dot.

Omdøb den fx til _Normal_OLD.dot

Du kan nu starte Word op og der oprettes en ny Normal.dot - prøv selv at se om du nu ikke har en fil der hedder _Normal_OLD.dot og Normal.dot
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
31. august 2004 - 19:41 #9
UPS ---- under Funktioner -> Indstillinger. Klik på fanen Filplaceringer. Klik på feltet Brugerskabeloner. Hvis du så klikker på Rediger, kan du se hvor Word gemmer skabelonerne :)
Avatar billede dortecat Nybegynder
02. september 2004 - 09:46 #10
Så har jeg omdøbt min normal.dot - og det er desværre ikke blevet bedre. Andre ideer?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
02. september 2004 - 20:23 #11
opstår problemet lige så snart du henter et blankt stykke papir og så begynder at skrive, eller er det først når du har skrevet en del ?

Har du prøvet et defragmentere din disk som catbody foreslår ?
Avatar billede dortecat Nybegynder
10. september 2004 - 21:38 #12
Ja jeg har prøvet det hele - men det hjælper ikke... Hvis jeg taster rigtig langsomt kan curseren følge med, men ved alm. hastighed kommer teksten først frem når jeg holder pause.