Avatar billede teudt Nybegynder
29. august 2004 - 19:15 Der er 1 kommentar

Problemer med fil-liste mod 1 bestemt ftp server.

Hej, hjælp ønskes.

Jeg har et ftp-site, som jeg gerne vil connecte til hjemmefra. Jeg har tidligere haft Cybercity ADSL med en trådløs router bag ved CC's adslrouter, og alt kørte perfect. Jeg er nu skiftet til netværket i min boligforening (99/md mod 429/md hos CC), og nu kan jeg ikke connecte.

- Der er IKKE Firewall på vores forbindelse i foreningen.
- Jeg har ingen problemer med andre sites
- Jeg har ikke problemer mod dette site fra arbejdet eller andre steder.
- Det hjælper ikke at skifte til PASV.
- Site't kører med Bulletproof - Jeg bruger FileZilla, men CuteFTP og ftp via dos-prompt virker heller ikke.

Fejlmeddelelsen ser således ud med PASV slået til:
Error:    Transfer channel can't be opened.
          Reason: A connection attempt failed because the connected party did not properly
          respond after a period of time, or established connection failed because connected
          host has failed to respond.
Error:    Could not retrieve directory listing

Fejlmeddelelsen ser således ud med PASV slået fra:
Response:            150 Opening data connection for directory list.
Response:            425 Cannot open data connection (10060).
Error:              Could not retrieve directory listing

HJÆLP....
Avatar billede bjergand Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:23 #1
Eneste jeg kan sige er at min erfaring er at når den godt kan logge ind, men failer når den skal lave LIST, så er det fordi port 20 indgående ikke er er åbner på klientmaskinen. Men der vil det normalt hjælpe med PASV.

Ved godt at det ikke er til meget hjælp, men var i tvivl om du vidste det med portene.
Normal FTP vil modtage på port 21, og svare tilbage på port 20.