Avatar billede flakse Nybegynder
29. august 2004 - 13:38 Der er 10 kommentarer

Kopiere spam afsendernes adresser

Jeg får rigtig mange spam mails hver dag (50-80 stk) og jeg henter alle mine mails via outlook fra mit eget domæne. Jeg kan desværre ikke undgå også at hente alle spammails selvom jeg har slået diverse spamassasins til gennem min udbyder - nogle af dem ender bare i en anden mappe.

Jeg ved at jeg kan indsætte adresser på de afsendere jeg ikke vil modtage mail fra et sted i kontrolpanelet hos min udbyder så de bliver stoppet før de når min outlook, men hvordan kan jeg kopiere alle spam afsender adresserne fra outlook og derefter paste dem ind i kontrolpanelet uden at skulle gøre det ved hver enkel afsender da det tager alt for langt tid??

Mvh Flakse
Avatar billede oskar Nybegynder
29. august 2004 - 14:01 #1
Det kan du ikke. Kunsten er, udover hårdt arbejde at finde nogle fællesnævnere for den spam du får. Det er lykkedes mig at reducere spam fra 50-80 til et gennemsnit på under 1 om dagen, men det tog altså også lang<tids arbejde at nå så langt. Gennembrudet kom da jeg fandt de rigtigt fællesnævnere og den rigtige formel hos min udbyder (tiscali).  Formlen hedder Passer og bruges med jokere. Formlen Indeholder er ikke nær så god. De vigtigte fællesnævnere er at jeg udelukker al post fra *msn.com, *yahoo.com *hotmail.com (med undtagelse af to personer) og måske det der gav de bedste resultat at jeg udelukker al post sendt til *image.dk og *worldonline.dk samt navne der ligge tæt op ad mit egen.

En anden mulighed som jeg dog ikke selv har prøvet: Skift adresse til noget meget langt, som robotterne ikke gætter. A la Detteerminemailadresseogderermegetlang@mail.dk eller lignende. Jeg har set det virke.

:)  Oskar
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. august 2004 - 14:06 #2
du kan hente et gratis program "Spam-killer" fra http://securityworld.dk Det fjerner ikke allesammen men det redusere det kraftigt. Det arbejder ud fra emnelinien, hvor den søger efter ord, og hvis det så finder det så ryger mailen ud. Du kan så selv tilføje ord, og email adresser som altid må kunne sende dig mails..
Avatar billede oskar Nybegynder
29. august 2004 - 14:24 #3
eller spamwasher der sletter spam før du henter det ind i outlook.
Avatar billede oskar Nybegynder
29. august 2004 - 14:25 #4
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. august 2004 - 14:31 #5
Spam-killer sletter dem også inden de kommer ind i outlook. Det søger en gang i munuttet efter spam...
Avatar billede flakse Nybegynder
29. august 2004 - 19:39 #6
Tak for svarene. Jeg har jo allerede sat nogle spamassasins til og de virker vist lidt, men langt fra nok. Den søger på ord i emnelinjen.

Jeg får ofte mails fra hotmail og yahoo adresser fra nogle jeg ikke kender p.g.a. mit arbejde - så jeg tør ikke bare udelukke alle mails fra dem generelt. Jeg kan altså ikke gøre som oskar har gjort.

Hvis jeg nu kopierede alle afsendere og sætter dem ind i kontrolpanelet ville det jo hjælpe rigtig meget, men så skal jeg bruge en halv time på det hver dag - det kan ikke være rigtigt.

Er i helt sikre på at der ikke er en måde i outlook hvor jeg kan kopiere alle afsender adresser i en given mappe??

Flakse
Avatar billede oskar Nybegynder
29. august 2004 - 20:32 #7
Et væsentligt problem ved bare at udelukke de adresser du får spam fra er at de hele tiden bruger nye afsendere så det vil ikke hjælpe ret meget.
Avatar billede flakse Nybegynder
30. august 2004 - 16:54 #8
Oskar

Nææ.. det kan du jo have ret i. Jeg tjekkede lige hvem der havde sendt mig mail, og det er fra forskellige adresser hver gang. Det må jo betyde at jeg ikke kan gøre noget ved det.

Flakse
Avatar billede oskar Nybegynder
30. august 2004 - 18:35 #9
Du kan stadig gøre en del af det jeg startede med at foreslå, men det er et stort arbejde at finde frem til de fællesnævnere der skal til. Knofedt. God arbejdslyst.
Avatar billede waite Nybegynder
09. september 2004 - 11:33 #10
Jeg synes du skal bruge det gratis program, det har udryddet al min spammail!
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Product_Info.asp