Avatar billede nbj1 Praktikant
29. august 2004 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

plc pc scada hvad skal bruges

hej
jeg er kommet ind i en verden af nye begreber plc scada ....
hvis man har en styring i plc der i stedet skal styres af en pc hvad skal man bruge hvis man grafisk skal styre en plc scada ?
hvordan kan man tage kontrollen over en plc fra en pc ?
hvad skal bruges programmer hardware m.m. ?
skal man lade plc stå forstyringen og kun grafisk vise funktioner og logge informationerne fra plc ?
ps har pt ikke noget konkret udstyr det skal testes op imod men mere eksempler eller andet ville være en stor hjælp.
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
08. september 2004 - 01:23 #1
Hvorfor vil du styre den med en pc?
Avatar billede nbj1 Praktikant
08. september 2004 - 07:19 #2
det er ikke noget jeg vil men noget chefen har sat sig i hovedet at det ville være bedre så der kom bedre historik på styringen. jeg ved pt ikke så meget om plc men arbejder på sagen
Avatar billede pipedane Nybegynder
14. maj 2005 - 11:57 #3
Prøv at tage et kig på Indusoft Web Studio på adressen www.indusoft.com Vi bruger selv programmet til at styre en stor siemens plc og har fået lavet et rimeligt grafisk overblik styrringen.
Avatar billede nbj1 Praktikant
05. november 2006 - 02:46 #4
smid et svar da folk klager over for mange åbne sp. http://www.eksperten.dk/spm/742783
Avatar billede nbj1 Praktikant
10. november 2006 - 12:42 #5
lukket