Avatar billede mauwre_west Nybegynder
29. august 2004 - 00:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irriterende åbning af mappe under opstart

Windows åbner under hver opstart mappen "C:\Program Files\Common". Denne er temmelig irriterende at skulle lukke hver gang, hvordan undgår jeg det?
Avatar billede viciodk Praktikant
29. august 2004 - 01:02 #1
Hent HijackThis herfra:
http://www.softpedia.com/public/cat/10/17/10-17-69.shtml

Tryk Scan -> Save log og post så logfilen her.
Avatar billede mauwre_west Nybegynder
29. august 2004 - 01:28 #2
Her er logfilen. Jeg kan sgu ikke rigtig se hvor det skulle være. Men kom med et bud :-)

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\TVTool 9.6\TVTool.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\CursorXP\CursorXP.exe
C:\PROGRA~1\MAILWA~1\MAILWA~1.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\ObjectDock\ObjectDock.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Diskeeper\DkService.exe
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\eDonkey2000\edonkey2000.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Gorm\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: VeriSign Inc. i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_3.dll
O1 - Hosts: 216.40.230.4 desktop.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 alpha.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 shop.kazaa.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: VeriSign Inc. i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_3.dll
O2 - BHO: CAdBlocker Object - {E24AD748-155E-4254-B674-4EDF86E7E1DF} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\POP-UP~1.DLL
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TVTool] "C:\Program Files\TVTool 9.6\TVTool.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AnyDVD] C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ArmCrk] ArmCrk.reg
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] "C:\Program Files\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CursorXP] C:\Program Files\CursorXP\CursorXP.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MailWasher] C:\PROGRA~1\MAILWA~1\MAILWA~1.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: Stardock ObjectDock.lnk = C:\Program Files\ObjectDock\ObjectDock.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Distillr\acrotray.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\POP-UP~1.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Acronis Pop-up Blocker - {2E071ADC-ADF8-4b4b-8ACB-EDC49E6D45A2} - C:\PROGRA~1\Acronis\PRIVAC~1\POP-UP~1.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: i-Nav Help - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Help - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_3.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Options - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Program Files\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_1_3.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8FDB3FA4-29BA-4142-9EC8-826EEF7A2716}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
Avatar billede viciodk Praktikant
29. august 2004 - 02:04 #3
Start med at slå Systemgendannelse fra.

Læg så HijackThis.exe i sin egen mappe, så dit skrivebord ikke bliver fyldt op med backup-filer.

Fix først disse i HijackThis for at komme af med "spyware"/lige gyldige baggrunds-programmer:

O1 - Hosts: 216.40.230.4 desktop.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 alpha.kazaa.com
O1 - Hosts: 216.40.230.4 shop.kazaa.com
O4 - HKLM\..\Run: [ArmCrk] ArmCrk.reg
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)

Ved du om du bruger "Device Detector" og "Acronis Scheduler2 Service"?
Ellers kan du også fixe disse i HijackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Program Files\Common Files\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"

Genstart så computeren og post en ny logfil.

Hvis du har fixet alt indtil videre og mappen fremover stadig åbner, bliver du nødt til at geninstallere det Symantec program du har installeret eller din Epson scanner/printer. Det er mulighederne.
Avatar billede viciodk Praktikant
29. august 2004 - 02:05 #4
Med spørgsmålet:
Ved du om du bruger "Device Detector" og "Acronis Scheduler2 Service"?

.. mener jeg om du har brug for at programmerne starter op sammen med Windows.
Avatar billede mauwre_west Nybegynder
29. august 2004 - 02:23 #5
Har slettet de 3 hosts + plus et par andre ting. Jeg bruger dog de fleste programmer (Detector til mit digi-cam & Acronis er et backupprogram). Kunne ikke forstille mig at det er Norton Internet Security 2004 Pro eller Min Epson printer. Gider dog ikke bruge mere energi på det lige nu. Ellers tak for hjælpen!!
Avatar billede mauwre_west Nybegynder
29. august 2004 - 02:25 #6
Hvordan giver jeg dig pointene?!
Avatar billede viciodk Praktikant
29. august 2004 - 04:12 #7
Jeg kiggede blot efter hvilke opstartsprogrammer der ligger i Common Files mappen. Det skyldes sandsynligvis en bug i et af disse programmer. Men det er naturligvis svært at sige mere om nøjagtig hvilket program der her er tale om. Så du må prøve dig lidt frem hvis du har lyst :)

Point uddeling foregår nederst på siden: Marker navn + Accepter Svar
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. august 2004 - 10:49 #8
Generelt: Med dette program ka' du se/slette/afbryde diverse programmer i opstarten:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Afklik/slet 'mistænkelige elementer'...
Avatar billede viciodk Praktikant
31. august 2004 - 12:41 #9
Det er også det man gør med HijackThis.