Avatar billede presti Nybegynder
28. august 2004 - 18:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med disk

Hejsa...

Jeg har li' købt ny pc (alt i løsdele og samlet). Men når jeg skal installere windows (via winnt), siger den HVER gang, at der ikke er nok plads på disken. Denne er midlertidigt på 80GB og en Seagate. Nogen der kan hjælpe.... ?!?!
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2004 - 19:14 #1
1. Du skal indlæse den i bios- indstil bios til autodetect- hvis du har en harddisk detection skal du bruge den også.
2. Så skal du indstille bios til at boote på cdromdrevet - og så boote på din windows cd.
er det en ide- disk eller sata?
Avatar billede presti Nybegynder
28. august 2004 - 19:47 #2
Det er en ganske alm. IDE. Når jeg går ind i bios, finder den HD og med det rigtige antal GB, nemlig 80. Jeg har hverken FDISK eller noget...? Ok... Når jeg så starter XP installationen, skal man sef'li fortælle hvor filerne er pladseret. Dernæst siger den noget om Smartdrive, hvilket er ligegyldigt for mig. Men så kommer det... "Windows kunne ikke finde tilstrækkelig plads til installationen. Tryl Enter for at afslutte".... hva' fanden gør jeg?!!
Avatar billede crashdummy Nybegynder
28. august 2004 - 19:55 #3
den besked kommer vel EFTER du har angivet hvor du vil installere det?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2004 - 20:08 #4
Du skal bare boote op på cdrommen- den kan ikke finde disken i dos mode fordi den ikke er formateret- Når du booter på cdén skal du oprette en partition, formatere og så installere derpå- du får lige en guide. http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede presti Nybegynder
28. august 2004 - 20:30 #5
sådan!!! Super Dannyboyd... thx many times :D
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2004 - 20:32 #6
det var så lidt - godt det virker nu