Avatar billede kreller1 Nybegynder
28. august 2004 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hmm NT AUthority

Har en virus. Hvordan lukekr systemet ned nogle gange.. Den siger det lukkes fordi NT / AUTHORITY / Et eller andet bla bla..

Har ikke fået fat i det sidste håber i kan hjælpe..!
Avatar billede resist Nybegynder
28. august 2004 - 18:23 #1
Når din pc lukker ned og genstarter, så gør sådan:
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet:  shutdown -a (husk at der skal være mellemrum mellem shutdown og -a)
3. Luk DCOM. Se anvisning her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter prøver du Stinger: http://vil.nai.com/vil/stinger/

og denne engangsscanner: http://www.mwti.net/download/tools/mwav.exe - aktiver så den scanner mest muligt.

Lad os derefter se, hvad en HijackThis-log viser.

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2004 - 19:17 #2
disse updates er vigitge når det gælder hsutdown virus:
Her er et link til nogle vigtige kritiske updates, som er kommer efter SP1 samlet i een pakkepakke på ca. 10 mb.(pr. okt. 2003)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Xp +w2k
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-011.mspx     Sasser updatefix
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf    Msblaster updatefix
Avatar billede kreller1 Nybegynder
29. august 2004 - 13:22 #3
Her er en LOG

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 1:20:16 PM, on 8/29/2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\MMTray.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\System32\MMTrayLSI.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
E:\Programmer\Norton\navapsvc.exe
E:\Programmer\Norton\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
E:\Games\Steam\Steam.exe
E:\Programmer\MIRC\mirc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\WINDOWS\system32\ftp.exe
E:\Programmer\Opera\opera.exe
E:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALE~1\Temp\mwavscan.com
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALE~1\Temp\kavss.exe
C:\Documents and Settings\Christian\Skrivebord\hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchcentral.cc/search.php?v=4&aff=4020
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchcentral.cc/index.php?v=4&aff=4020
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchcentral.cc/index.php?v=4&aff=4020
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - E:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: QuickSearch Search Bar - {82315A18-6CFB-44a7-BDFD-90E36537C252} - C:\Programmer\QuickSearch\QuickSearchBar1_27.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - E:\Programmer\Norton\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] E:\PROGRA~1\Norton\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: CoolMon.lnk = E:\Programmer\cm\CoolMon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Download with NetPumper - E:\Net Pumper\mm\NetPumper\AddUrl.htm
O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
Avatar billede resist Nybegynder
29. august 2004 - 13:58 #4
Hent CWShredder her: http://danborg.org/spy/CWS/cwshredder.exe
Du skal bruge programmet senere.

Slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://searchcentral.cc/search.php?v=4&aff=4020
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchcentral.cc/index.php?v=4&aff=4020
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://searchcentral.cc/index.php?v=4&aff=4020
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*

O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com

O3 - Toolbar: QuickSearch Search Bar - {82315A18-6CFB-44a7-BDFD-90E36537C252} - C:\Programmer\QuickSearch\QuickSearchBar1_27.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe"

O8 - Extra context menu item: Web Rebates - file://C:\Programmer\Web_Rebates\Sy1150\Tp1150\scri1150a.htm

----
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
----

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart).  Find og slet:

C:\Programmer\QuickSearch\ >>>> mappen QuickSearch
C:\Programmer\Web_Rebates\WebRebates0.exe >>>> mappen Web_Rebates
C:\DOCUME~1\CHRIST~1\LOKALE~1\Temp\ >>>> tøm mappen Temp for indhold.

Kør CWShredder, luk alle vinduer, undtagen CWShredder, klik på Fix. Programmet scanner nu. Når det er færdigt, så klik på Next og Exit.

Genstart almindeligt og send en ny log herind til tjek – tak.

Og så skal du besøge Windows Update. Computeren mangler SP1 m.m.
Avatar billede resist Nybegynder
06. november 2004 - 22:09 #5
Hvordan går det her?