Avatar billede fonsie Nybegynder
28. februar 2001 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formater

Jeg er ved at lave en video, og har capturet den ind på mion computer, via Pinnacle DV 500.
Nu er problemet at når jeg så har klippet, og er faktisk færdig med den. Men så kommer problemet at når jeg så vil eksportere filmen, er der problemer. Kan en eller anden sige mig hvad jeg indstillinger jeg skal have i Premiere 6.0, når jeg eksportere den? Filmen er 3.41 mins lang, og er captured i 720*576
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
28. februar 2001 - 20:51 #1
Probleemer, hvad er det for nogle problemer?
Hvis du skal have den liggende på din computer skal du her vækgle et flmformat. Jeg vil foreslå divx. Det fylder Næsten ingen ting, men til gængæld jræver det en god computer (mindst 450 mhz, og 128 mb ram), for at den ikke hakker.
Hvis jeg er inde på noget af det forkerte emne, så skriv endelig, eller hvis du skal have det lidt mere detaljeret. Enten på e-mail: jakob@larsen.sh, eller her på eksperten.
Avatar billede lasio Nybegynder
28. februar 2001 - 22:38 #2
Jeg arbejder godt nok med Premmiere 5.1c og har DV300 jeg havde også problemer med at i det hele taget at afspille video indtil min harddisk blev hurtig nok(jeg har raid nu).Men hvad er det egenlig gør?
Avatar billede lasio Nybegynder
28. februar 2001 - 22:38 #3
Sorry. Hvad er det den egentlig ikke vil?
Avatar billede madizone Nybegynder
02. marts 2001 - 14:23 #4
Ja det spør jeg oxo om!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 14:11 #5
Skal du bruge din video til noget fornuftigt, skal du naturligvis gemme i 720x576 med 25 frames pr. sek.
Det vil fylde omkring 4 mb. pr. sek.

Hvis du bare skal kunne se det igennem, kan du evt. gemme med et komprimerings codecs, eksempelvis Mpeg1 eller mov.
Og du behøver måske heller ikke en opløsning på mere end 352*288 - hvis det er din performance på disken den er gal med, hvilket oftest kommer til udtryk ved hakkende film og dårligkvalitet så prøv at slå DMA til, og læg dine data på en separat disk, således at du afvikler programmer på en og har data på en anden - hvis du har mulighed for det!

held og lykke
Avatar billede hr._larsen Nybegynder
13. januar 2002 - 12:24 #6
Hmm, DMA? Hvordan slår man den til?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:22 #7
hvis du går i BIOS har du mulighed for at enable DMA for dine harddiske