Avatar billede freya Nybegynder
28. august 2004 - 16:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette emails i OE 6.0

Jeg kan ikke se mit spørsgmål er kommet ind så jeg prøver igen.
Jeg har problemer med at slette emails i mine mapper i min OE 6.0. Mon der er én af jer der kan hjælpe mig?
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 16:13 #1
Flere oplysninger kræves.

Plejer du at kunne slette e-mails?
Hvilke konto er det? pop3 eller hotmail?
Andet jeg skal vide?
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 16:25 #2
Ja jeg plejer at kunne slette email og det er pop3 mail.Jeg har WinXP Home. Når jeg trykker på 'Slet' knappen kommer der en boks frem hvor der står: Meddelelsen kunne ikke slettes. Og der er en gul trekant med et advarselstegn.
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 16:39 #3
Det lyder meget sært. Har du installeret programmer (f.eks. firewall, virusscan el.lign) eller ændret indstillinger for din pop3 konto lige inden dette problem startede?

Det kan jo tænkes at en firewall kan blokere for funktioner vedr. synkronisering via pop3.

Du må jo også hellere lige teste om du kan slette e-mail via webmail. Der ligger typisk en webmail bag en pop3 konto. Det kan jo også være et problem på mailserveren og slet ikke hos dig.
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 18:31 #4
Jeg har ikke installeret nye programmer og jeg har set inde på web-mail, der ligger ikke noget.
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 18:51 #5
Prøv at sende en e-mail til kontoen. Gå ind i webmail, og se om du kan slette den.
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 19:06 #6
Den kunne jeg godt slette......
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 19:12 #7
hmm, så burde du jo også kunne slette den via pop3. Under indstillingerne for kontoen i OE er angivet nogle porte (typisk 25 og 110). Det eneste jeg kan komme i tanke om er, at enten din computer eller mailserveren har blokeret for dem (eller den ene af dem).

Prøv at læse driftsstatus for mailserveren. Der kan jo godt være periodiske problemer.
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 19:16 #8
Ja det er port 25. Jeg prøver at kigge på driftsstatus så vender jeg tilbage.
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 19:27 #9
Jeg har været inde på nettet og kigge på driftsstatus, det blev jeg ikke klogere af så jeg ringer til min netudbyder i mirgen. Du får tak for du prøvede at hjælpe mig. Du får de 40 point fordi du var så hjælpsom. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 20:30 #10
I det lille felt med mit navn nederst markerer du det, så bliver blåt og klikker på accepter.
Avatar billede freya Nybegynder
29. august 2004 - 21:35 #11
Jeg tror jeg har siddet og bøvlet for længe med computeren, jeg kan skisme ikke få dit navn til at blive blåt :-(( HJÆLP!!!!
Avatar billede levich Nybegynder
29. august 2004 - 23:38 #12
Til venstre, lige over der hvor du skriver tekst, kan du markere navne på de som har leveret et svar, og tildele dem point.
Avatar billede freya Nybegynder
30. august 2004 - 07:51 #13
Jeg har ikke nogen navne der, jeg har bare to valgmuligheder og det er at sætte prik ved 'Kommentat' eller 'Svar'. Hvis du sender mig din pivate emailadresse kan jeg sende dig et print af hvordan det ser ud på min skærm.....
Avatar billede levich Nybegynder
30. august 2004 - 10:24 #14
Undskyld, det er mig der er træt. Nu har jeg afleveret et 'svar'. Nu kan du vælge mig navn og give point.
Avatar billede freya Nybegynder
30. august 2004 - 10:31 #15
Det er ok, mon du nu har fået dine point??
Avatar billede levich Nybegynder
30. august 2004 - 10:48 #16
Det har jeg.